دوشنبه، 23 فروردین 1400
اطلاعیه ها
اخبار
آلبوم تصاویر
راهنمای تلفن
جستجو
کتابخانه مرکزی
پست الکترونیکی
اتوماسیون اداری
انتشارات
سامانه نشريات
لینک های مفید
آییننامه انتشارات و فرم های مربوطه
سامانه های آموزش الکترونیکی
لیست کتب انتشارات و مراکز پخش و توزیع
مجله سامانه های غیر خطی در مهندسی برق
نرم افزار پرتال بهداد
معاونت فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور
منشور حقوق دانشجویی
فیش حقوقی
سامانه جایابی کارآموزان
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(RICeST)
خبرگزاری بین المللی قرآنی
دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری
سامانه حامیان صندوق رفاه دانشجویان
سامانه های آموزش الکترونیکی
شما اينجا هستيد:
صفحه نخست
>
اخبار
>
متن
صفحه نخست
مدیریت
دانشکده ها
ادارات
مراکز پژوهشی
کتابخانه مرکزی
نهاد نمایندگی رهبری
اطلاعیه ها
اخبار
آلبوم تصاویر
راهنمای تلفن
ریاست دانشگاه
معاونت پژوهش و فناوری
معاونت اداری و مالی
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
معاونت دانشجویی
معاونت فرهنگی
مهندسی برق
مهندسی شیمی
مهندسی مواد
مهندسی معدن
مهندسی عمران
مهندسی مکانیک
مهندسی پلیمر
علوم پایه مهندسی
روابط عمومی
آموزش
تحصیلات تکمیلی
امور دانشجویان
تربیت بدنی
پژوهش و ارتباط با صنعت
مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
برنامه و بودجه
بورسیه
استعدادهای درخشان
دانش آموختگان
امور فرهنگی
پژوهشکده مواد پلیمری
مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی
مرکز تحقیقات هیدرومتئورولوژی و زلزله
مرکز تحقیقات نفت
مرکز تحقیقات رآکتور و کاتالیست
مرکز تحقیقات محیط زیست
مرکز تحقیقات مواد پیشرفته
مرکز تحقیقات ict
آموزشی
پژوهشی
دانشجویی
فرهنگی
اخبار مهم
آموزشی
پژوهشی
دانشجویی
فرهنگی
اخبار مهم
دستورالعمل شرکت در آزمونهای آنلاین پایان نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه
تاريخ:
11/04/99
بسمه تعالی
ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای دانشجویان عزیز در ایام امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 به اطلاع می رساند امتحانات مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بصورت الکترونیکی و آنلاین از تاریخ 99/04/16 لغایت 99/05/05 از طریق سامانه
LMS
دانشگاه و بر اساس برنامه امتحانی مندرج در سامانه سما برگزار خواهد شد. همچنین امتحانات پایان ترم دروس مقطع دکتری با نظر استاد محترم درس بصورت حضوری یا غیر حضوری برگزار خواهد شد.
دستور العمل شرکت در آزمون های آنلاین پایان نیمسال برای دانشجویان عزیز به صورت ذیل در سر مرحله:
-
مرحله
قبل از برگزاری آزمون
- مرحله حین برگزاری آزمون
- مرحله بعد از برگزاری آزمون
تدوین شده است و به دانشجویان عزیز توصیه اکید می شود که ضمن مطالعه دقیق این دستور العمل، مفاد آن را در ایام برگزاری امتحانات به دقت رعایت نمایند تا با کمترین دغدغه فکری بتوانند این آزمونها را با موفقیت پشت سر بگذارند.
تذکر
:
راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون های آنلاین از طریق سامانه
LMS
در فایل پیوست بارگذاری شده است.
قبل از هر چیز یادآوری می شود که ما به دانشجویان عزيز خود در رعایت صداقت و درستی در پاسخ به سوالات آزمون های غیر حضوری/آنلاین و عدم سوء استفاده های احتمالی از عدم نظارت های مستقیم بر عملکرد آنها ایمان داریم و تمامی دانشجویان خود را منتسب به این ویژگی های والای شخصیتی و علمی می دانیم.
مرحله قبل از برگزاری آزمون:
دانشجویان ارجمند بایستی قبل از آزمون، نوع آزمون (تشریحی-کتبی، چندگزینه ای، شفاهی و ...) را از استاد درس مربوطه استعلام نمایند.
دانشجویان عزیز بایستی قبل از آزمون، نرم افزارهای مورد نیاز را بروز رسانی نموده و از اتصال به حساب کاربری (اکانت) خود در سامانه
LMS
(عدم فراموشی نام کاربری و رمز عبور) اطمینان حاصل کنند.
برای آزمون های تشریحی-کتبی دانشجو باید به دوربین مناسب جهت عکس برداری از پاسخنامه خود دسترسی داشته باشد.
جهت شرکت در آزمون هایی که با تشخیص و نظر استاد محترم درس بصورت تشریحی-شفاهی برگزار خواهد شد دانشجویان باید به میکروفون سالم و از قبل تست شده دسترسی داشته باشند.
لازم است دانشجویان گرامی به اینترنت با سرعت مناسب، کامپیوتر، شارژ تلفن همراه، بسته اینترنتی دسترسی داشته و وسایل نوشتاری و چندین کاغذ سفید
A4
جهت پاسخ دهی به سوالات آزمون تشریحی-کتبی در اختیار داشته باشند. همچنین توصیه می شود تا حد امکان اینترنت و تجهیزات ارتباطی مناسب جایگزین یا رزرو (مثل گوشی موبایل، لپ تاپ و یا کامپیوتر) برای اتفاقات از قبل پیش بینی نشده نظیر قطعی یا کند شدن سرعت اینترنت
Wi-Fi
یا قطعی برق محل اتصال خود تدارک ديده شود.
مرحله حین برگزاری آزمون:
قبل از هر چیز توصیه می شود که دانشجویان عزیز برای ایجاد تمرکز کافی، مکانی آرام برای پاسخگویی به سوالات آزمون خود در نظر بگیرند.
کلیه دانشجویان می بایست
حداقل 10 تا 15 دقیقه قبل از شروع آزمون با استفاده از حساب کاربری خود به سامانه
LMS
دانشگاه وارد (
login
) شده
و قبل از هر اقدامی لازم است حتما منوی فارسی را برای پاسخ دهی به سوالات در سامانه
LMS
انتخاب نموده و سپس بر روی عنوان درس و آزمون مربوطه کلیک نمایند و پس از رفرش (
refresh
) نمودن صفحه آزمون در زمان شروع آزمون مطابق
راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون های آنلاین از طریق سامانه
LMS
(فایل پیوست) عمل نموده و در آزمون شرکت نمایند.
تذکر 1:
به دانشجویان گرامی توصیه اکید می شود که ورود خود به سامانه
LMS
را به هیچ وجه برای لحظه شروع آزمون موکول نکنند چرا که به خاطر ترافیک بالای شبکه در آن لحظه ممکن است سامانه با تاخیر به آنها اجازه ورود به محیط آزمون را بدهد که در این صورت ممکن است دانشجویان مقداری از زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی را از دست بدهند.
تذکر 2:
ورود دانشجو به فضای برگزاری آزمون در سامانه
LMS
و رویت حتی یک سوال به منزله حضور در جلسه آزمون تلقی می شود (حتی اگر دانشجو به هیچ سوالی پاسخ ندهد و یا بقیه سوالات را رویت ننماید).
دانشجویان گرامی ضمن رعایت زمانبندی سوالات لازم است بخشی از زمان پاسخ دهی به هر سوال را برای تهیه تصویر از پاسخنامه (در امتحان تشریحی-کتبی) و بارگذاری آن در سامانه
LMS
در نظر بگیرند و طوری برنامه ریزی نمایند که قبل از اتمام زمان هر سوال نسبت به بارگذاری پاسخنامه آن سوال و ثبت نهایی پاسخ اقدام نمایند.
در سوالاتی که نیاز به بارگذاری پاسخنامه می باشد لازم است حتما دانشجویان عزیز در پاسخنامه ارسالی خود شماره دانشجویی و نام و نام خانوادگی خود را قید نمایید.
محدویت حجم فایل قابل بارگذاری در سامانه
LMS
توسط دانشجویان برای هر صفحه پاسخنامه حداکثر یک مگابایت (
Mb
1) می باشد. دانشجویان ارجمند جهت کاهش حجم فایل عکس تهیه شده از پاسخنامه خود می توانند از عکس تهیه شده در موبایل خود
Screen shot
گرفته یا با استفاده از برنامه
Paint
یا
Snipping
Tool
در ویندوز کامپیوتر و یا لپ تاپ خود استفاده نمایند.
تذکر:
لازم است دانشجویان عزیز قبل از برگزاری آزمون ها با تمرین، مهارت لازم را برای کاهش حجم فایل های تصویری کسب نمایند (برخی از روش های کاهش حجم تصویر در کامپیوتر و گوشی موبایل در فایل راهنمای پیوست توضیح داده شده است).
با توجه به تصادفی بودن توزیع سوالات و گزینه های صحیح (در آزمون های چندگزینه ای)، و یا احتمال طراحی پیمایشی ترتیبی و زماندار سوالات توسط اساتید محترم (در سوالات تشریحی-کتبی) به دانشجویان عزیز توصیه اکید می شود که از ارائه پاسخ های خود به سایر دوستان و همکلاس های خود جدا اجتناب نمایند.
تذکر:
در پیمایش ترتیبی و زمان دار سوالات، دانشجویان فقط در بازه زمانی اختصاص یافته برای هر سوال و به ترتیب نمایش و رویت سوالات می توانند پاسخ آنها را درج و ثبت نمایند و پس از اتمام زمان آن سوال، دانشجویان نمی توانند با مرور مجدد در پایان آزمون، جواب/جواب های قبلی خود را تغییر داده و یا اصلاح نمایند.
با توجه به اینکه هر گونه تبادل اطلاعات بین دانشجویان و یا تقلب و سوء استفاده های احتمالی حین برگزاری آزمون توسط سامانه
LMS
رصد و ثبت شده و قابل رهگیری است و تعدادی از تقلب های احتمالی را نیز خود اساتید محترم دروس حین تصحیح پاسخنامه ها چک نموده و متوجه خواهند شد، لذا به دانشجویان توصیه می شود که شخصاً خودشان به سوالات آزمون های مربوطه پاسخ دهند.
تذکر:
در صورتیکه محرز شود دانشجو/دانشجویانی در هنگام برگزاری آزمون یک درس/دروسی مرتکب تخلف/ تقلب شده اند، مطابق آیین نامه آموزشی برای درس مربوطه نمره 0/25 در کارنامه آنها ثبت خواهد شد و این نمره به هیچ وجه از کارنامه آموزشی دانشجو پاک نمی شود و با نمره بعدی کسب شده در آن درس نیز جایگزین نمی گردد.
چنانچه در حین پاسخگویی به سوالات و قبل از کلیک بر روی لینک اتمام مرور و اعلام اتمام زمان آزمون توسط سامانه
LMS
، برق یا اینترنت سیستم دانشجو به هر دلیلی قطع، و سپس در بازه زمانی آزمون و قبل از اتمام زمان آزمون مورد نظر مجددا وصل شود دانشجو می تواند مجددا به محیط آزمون درس مربوطه در سامانه
LMS
وصل شده و با کلیک بر روی دکمه
Continue the last attempt
در بازه زمانی باقیمانده به سوالات پاسخ دهد و تصویر پاسخنامه را (در آزمون های تشریحی-کتبی) در سامانه
LMS
بارگذاری نماید.
در شرایط خاصی که به خاطر عدم ثبات/ پایداری زیرساخت های ارتباطی (نظیر اینترنت، برق و یا احتمال خرابی گوشی، لپ تاپ/کامپیوتر و یا هدفون/ میکرفون دانشجو و استاد و یا هر گونه اشکال فنی غیر قابل پیش بینی در سامانه
LMS
) ارتباط آنلاین دانشجویی/دانشجویانی با محیط آزمون قطع شود و دانشجو برای مشاهده سوالات و یا ارسال پاسخ نامه ها دچار مشکل شود توصیه می شود که در ابتدا سعی شود که پاسخ ها به آدرس ایمیل
sut
مدرس/استاد محترم مربوطه ارسال شود و در صورت بروز مشکل به هر دلیل، دانشجو به عنوان آخرین راه حل می تواند پاسخنامه خود را از طریق کانال های ارتباطی دیگر نظیر تلگرام، واتساپ و ... و فقط و فقط در بازه زمانی امتحانی در نظر گرفته شده برای پاسخ دهی سوالات به اکانت مدرس مربوطه ارسال نماید.
توجه
: مدرس محترم درس تمامی این پاسخنامه ها را در سامانه
LMS
، ایمیل یا شبکه تلگرام/واتساپ خود تا پایان مهلت ثبت نهایی نمرات حفظ و نگهداری خواهد نمود.
در صورت بروز هرگونه مشکل و عدم دسترسی به استاد برای حل مشکل در جریان برگزاری ، دانشجویان می توانند از طریق ارتباط با دانشکده خود نسبت به حل مشکل خود اقدام نمایند .
شماره تماس با دانشکده ها
دانشکده مهندسی مواد
04133459431
دانشکده مهندسی شیمی
04133459149
دانشکده مهندسی معدن 04133459285
دانشکده مهندسی عمران 04133459357
دانشکده مهندسی برق 04133459352
دانشکده مهندسی پلیمر 04133459091
دانشکده مهندسی نفت 04133459490
دانشکده مهندسی مکانیک 04133458451
دانشکده مهندسی پزشکی 04133458453
دانشکده علوم پایه مهندسی
04133459072
مرکز آموزشهای الکترونیکی 04134249611
آموزشکده فنی ورزقان 04144552889
مرحله بعد از برگزاری آزمون:
اگر در بازه زمانی برگزاری آزمون آنلاین ارتباط دانشجو/دانشجویانی به هر دلیلی با محیط برگزاری آزمون
LMS
قطع شود و دانشجو/دانشجویان نتوانند پاسخ های خود را در سامانه
LMS
ثبت و یا بارگذاری نمایند و یا از طرق دیگر فوق الذکر (بند 9 اشاره شده در بالا) نیز نتوانند ارسال کنند حداکثر تا 24 ساعت پس از برگزاری آن آزمون می توانند درخواست همراه با مستندات خود را از طریق ایمیل کارشناسان اداره آموزش/ تحصیلات تکمیلی به آنها ارسال نمایند (لیست شماره تماس و آدرس ایمیل کارشناسان مربوطه در جدول انتهایی این دستورالعمل ارایه شده است). در این صورت این دانشجو/دانشجویان فقط در صورت تائید درخواست و مستندات ارسالی توسط کمیسیون موارد خاص دانشگاه می توانند در آزمون حضوری همان درس/دروس که از روز شنبه مورخه 99/05/11 لغایت روز پنج شنبه مورخه 99/05/16 طبق یک برنامه و تقویم از پیش اعلام شده در محل دانشگاه برگزار خواهد شد شرکت نمایند.
کلیه درخواست های حذف پزشکی دروس فقط پس از
تأیید کمیسیون پزشکی (متشکل از پزشکان معتمد استان)
قابل بررسی خواهد بود. لذا دانشجویان برای حذف پزشکی درسی که به خاطر بیماری در امتحان نهایی آن حضور نداشته باشد بایستی درخواست خود را همراه با کلیه مدارک و مستندات لازم پزشکی حداکثر تا 3 روز کاری (72 ساعت) از تاریخ برگزاری آزمون آن درس از طریق ایمیل به کارشناسان اداره آموزش/ تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند (لیست شماره تماس و آدرس ایمیل کارشناسان مربوطه در جدول انتهایی این دستورالعمل ارایه شده است). بدیهی است که پس از گذشت مهلت سه روزه فوق الذکر، هیچ درخواستی در خصوص حذف پزشکی قابل پذیرش نخواهد بود.
سامانه اعتراض به نمره از طریق سیستم آموزشی سما در طول ایام برگزاری آزمون های پایان نیمسال جاری فعال خواهد بود و دانشجویان عزیز در صورت لزوم می توانند ظرف مدت حداکثر 48 ساعت پس از ثبت موقت نمره توسط استاد درس مربوطه و از طریق بخش کارنامه نیمسال، اقدام به ثبت اعتراض خود نموده و استاد محترم درس نیز قبل از ثبت نهایی نمرات، ضمن بررسی اعتراضات دانشجویان در صورت لزوم اقدام به تجدید نظر و ثبت نهایی نمرات خواهد نمود. لازم بذکر است که فرصت 48 ساعته اعتراض به نمره از زمان ثبت موقت نمره شروع شده و به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
توجه:
لطفا دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی/کاردانی از طریق تماس با کارشناسان اداره آموزش و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از طریق تماس با کارشناسان اداره تحصیلات تکمیلی موارد و مسایل آموزشی خود را پیگیری نمایند.
کارشناسان اداره آموزش
کارشناسان اداره تحصیلات تکمیلی
آقای بهزاد اسماعیلی
کارشناس آموزشی رشته های مهندسی معدن، شیمی، علوم پایه و آموزشکده فنی ورزقان
edu_esmaeli@sut.ac.ir
شماره تماس
:
33459135-041
آقای عباس عبدالهی
کارشناس رشته های مهندسی مواد، عمران، مکانیک،
پزشکی، برق
takmili_sahand@sut.ac.ir
شماره تماس
:
33459131-041
آقای جواد هاشم زاده
کارشناس آموزشی رشته های مهندسی برق، مواد، پزشکی و مکانیک
edu_hashemzadeh@sut.ac.ir
شماره تماس
:
33459129-041
آقای خوش سلوک
کارشناس رشته های مهندسی شیمی
معدن، پلیمر، نفت و علوم پایه
takmili_sahand@sut.ac.ir
شماره تماس
:
33459127-041
خانم راحله میرزایی
کارشناس آموزشی
رشته های مهندسی
پلیمر،
نفت و عمران
edu_mirzaei@sut.ac.ir
شماره تماس
:
33459136-041
با تجدید آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی دانشجویان گرامی
اداره کل آموزش/تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی سهند
ضمائم
دستورالعمل دانشجویان
(397 KB)
نحوه شرکت در آزمون آنلاین
(3.6 MB)
برخی روش های کاهش حجم تصویر
(179 KB)
امکانات
در همین زمینه
»
اطلاعيه مهم معاونت آموزشي دانشگاه در خصوص برگزاري امتحانات پاياني نيمسال دوم سال تحصيلي 1400-1399
»
قابل توجه اساتيد و دانشجويان محترم -اعلام آدرس سامانه هاي آموزش الکترونيکي در نيمسال دوم سال تحصيلي 1400-1399 و فعال شدن دروس به ترتيب برنامه هفتگي در سامانه هاي مربوطه
»
اطلاعيه اداره آموزش در خصوص واريز هاي مالي شهريه نيمسال دوم دانشجويان و ترميم انتخاب واحد
»
اطلاعيه انتخاب واحد نيمسال دوم سال تحصيلي 1400-1399 (ويژه دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري)
پربیننده ترین مطالب
»
تغییرات در مراحل رزرو و شارژ اینترنتی غذا (جدید)
»
قابل توجه پذبرفته شدگان کنکورسراسری سال 95 دانشگاه صنعتی سهند
»
قابل توجه کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
»
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد ورودی سال 1394
»
سخنرانی علمی و تخصصی پرفسور بهمن توحیدی از دانشگاه هریوت وات اسکاتلند دانشکده نفت
درج در سايت توسط : اداره آموزش
دانشگاه صنعتی سهند
شهر جدید سهند
پردیس دانشگاه صنعتی سهند
راهنمای تلفن
|
پست الکترونیک
|
آلبوم تصاویر
|
الف تا ی
| نقشه سایت |
تماس با ما
طراحی و نگهداری: مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی سهند
کلیه حقوق نشر محفوظ است