یکشنبه، 19 مرداد 1399 پرچم ایران تماس با ما نقشه سایت صفحه اصلی English  
 
 

 
 r Skip Navigation Links
واحدهای فناور
آلبوم تصاویر
افراد
کارگاههای آموزشی
اطلاعیه ها
فرم های پذیرش
آموزش
اخبار
l 
 

     
برگزاری کارگاه قواعد بازاریابی، تحقیقات بازار و روش های تدوین برنامه بازاریابی

 تاريخ: 06/06/97

نویسنده: سمانه فخری

کارگاه آموزشی «قواعد بازاریابی، تحقیقات بازار و روش‌های تدوین برنامه بازاریابی» روز دوشنبه و سه‌شنبه ، ۵ و۶  شهریور ۱۳۹۷ در مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند، مجری طرح  توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا آذربایجان شرقی برگزار شد.

«حسن اطاعت»، مدرس این کارگاه، به مباحثی از جمله، «مفهوم بازاریابی»، «وظیفه اصلی هر کسب‌وکار» و «ساختار کلاسیک بازاریابی» پرداخت.

اطاعت در ابتدا سه تعریف مهم بازاریابی را به صورت زیر توضیح داد:

۱. انیستیتوی ممتاز بازاریابی: Chartered Institute of Marketing) CIM)

بازاریابی یک فرآیند مدیریتی است که مسئولیت شناخت، پیش بینی و کسب رضایت مشتری به روش پاسخ‌گویی به نیاز او با کسب سود را بر عهده دارد. (تعریف عمومی)

۲. انجمن بازاریابی آمریکا: (AMA (American Marketing Association

مدیریت بازاریابی عبارت است از فرآیند برنامه‌ریزی و جامه عمل پوشاندن به دیدگاه(اصول)، قمیت گذاری و توزیع کالاها و خدمات که به دادوستد بینجامد و این دادوستد بتواند نیازهای فردی و سازمانی مشتریان را تامین کند. (از دیدگاه مدیریتی)

۳. پروفسور فیلیپ کاتلر: (Prof. Philip Kotler)

بازاریابی یک فرآیند اجتماعی است که بدان وسیله افراد و گروه ها می‌توانند از طریق برآوردن نیاز یکدیگر به سود دست یابند. (از دیدگاه اجتماعی)

در ادامه، اطاعت، دو وظیفه اصلی هر کسب‌وکار را بازاریابی و نوآوری دانست و رویکردهای بازاریابی را «رویکرد محصول محور» و «رویکرد بازارمحور» عنوان کرد.

در پایان اطاعت، آمیخته بازاریابی را توضیح داد و گفت: آمیخته بازاریابی، مجموعه‌ای از ابزارهای قابل کنترل بازاریابی است که شرکت با در هم آمیختن آنها سعی در پاسخ‌گویی به بازار هدف دارد. به عبارت دیگر آمیخته بازاریابی دربرگیرنده همه فعالیت‌هایی است که شرکت می‌تواند با انجام آن‌ها بر میزان تقاضای محصولاتش اثر بگذارد. در تقسیم بندی کلاسیک این فعالیت‌ها را می‌توان در چهار دسته کلی تقسیم ‌بندی کرد:

۱. محصول (Product) :کالا یا خدمتی که شرکت به بازار عرضه می نماید.

۲. قیمت((Price: مبلغی که شرکت در قبال محصول از مشتری طلب می کند.

۳. مکان عرضه یا توزیع ((Place: کلیه افراد و سازمانهایی که در فرآیند ارایه کالا یا خدمات از محل شرکت شما به دست مصرف کننده نهایی نقش دارند را شامل می شود.

۴. ترویج (Promotion): کلیه اقداماتی که سازمان برای افزایش میزان خرید یک یا همه گروه‌های هدف (شامل واسطه‌های فروش و مصرف کنندگان نهایی) به کار می‌برد.

 



 امکانات
     

 
درج در سايت توسط : اداری
       

دانشگاه صنعتی سهند
شهر جدید سهند
پردیس دانشگاه صنعتی سهند
راهنمای تلفن | پست الکترونیک | آلبوم تصاویر | الف تا ی | نقشه سایت | تماس با ما
طراحی و نگهداری: مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی سهند
کلیه حقوق نشر محفوظ است