دستگاه التراسونیک هموژنایزر

امکان بهره مندی از دستگاه التراسونیک هموژنایزر مدل JY۹۲-IIDN

(دستگاه التراسونیک هموژنایزر با توان قابل تنظیم و نمایشگر LCD)
۱۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۱ کد : ۷۷ خبر
تعداد بازدید:۲۱۰
امکان بهره مندی از دستگاه التراسونیک هموژنایزر مدل JY۹۲-IIDN

دستگاه التراسونیک هموژنایزر (Ultrasonic Homogenizer) مدل JY92-IIDN  که همزن التراسونیک نیز نامیده می شود، محصول شرکت Scientz کشور چین می باشد.

یکی از روش هایی است که بطور گسترده برای تخریب سلول و همگن سازی استفاده می شود، التراسونیک است. دستگاه التراسونیک هموژنایزر (Sonicator) با ایجاد امواج شدید فشاری در یک محیط مایع کار می کند. امواج فشاری در دستگاه هموژنایزر التراسونیک ( سونیکاتور ) باعث ایجاد جریان در مایع شده و تحت شرایط مناسب موجب تشکیل سریع میکرو حباب می گردد که رشد و یکی شدن این حبابها تا رسیدن به اندازه بیشینه و در نهایت ترکیدن آنها حرارت شدیدی ایجاد می نماید. به این پدیده کاویتاسیون (Cavitation) گفته می شود.

در دستگاه همزن التراسونیک ( سونیکاتور ) انفجار حباب ها تولید موج ضربه ای با انرژی کافی برای شکستن پیوند کووالانسی می کند. از نیروی برشی حاصل از انفجار حباب و همچنین جریان های اغتشاشی ناشی از ارتعاش صوتی برای همگن سازی و تخریب سلول در دستگاه التراسونیک هموژنایزر ( سونیکاتور ) استفاده می شود. این فرآیند می‌تواند به پاشش مایع با سرعتی در حدود 420 کیلومتر در ساعت، ایجاد فشاری معادل 200 بار و یا دمای بالای نقطه ای 4500 درجه سانتیگرادی در آن شود. متغیرهای خارجی که باید برای رسیدن به بازدهی بالا در همگن سازی فراصوت مورد توجه قرار گیرد:

  • دامنه و شدت امواج
  • درجه حرارت
  • غلظت 
  • فشار
  • ظرفیت ظرف و شکل آن

کاربردهای دستگاه التراسونیک هموژنایزر مدل JY92-IIDN

از دستگاه های التراسونیک هموژنایزر (همزن التراسونیک) سری JY92-IIDN بطور گسترده ای در بیولوژی، شیمی، میکروبیولوژی، فیزیک، علوم پزشکی، داروسازی و غیره  استفاده می شود.

کلید واژه ها: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی سهند خدمات آزمایشگاهی آزمایشگاه مرکزی دستگاه التراسونیک هموژنایزر مدل JY92-IIDN


نظر شما :