چهارشنبه، 26 خرداد 1400 پرچم ایران تماس با ما نقشه سایت صفحه اصلی English  
 
 
 
 r Skip Navigation Links
اطلاعیه ها
اخبار
الف تا ی
آلبوم تصاویر
پست الکترونیکی
l 
 

     



مدیر امور اداری برنامه ریزی، هدایت و هماهنگی خدمات اداری و پشتیبانی سازمان را برعهده دارد. در یک سازمان کوچک او ممکن است مسئول همه وظایف بخش امور اداری باشد. ولی در سازمان های بزرگ، مدیر امور اداری مسئول مدیریت و نظارت بر کارکنان بخش امور اداری است.

مدیر امور اداری مجموعه وسیعی از خدمات را برنامه ریزی، هماهنگی و هدایت می کنند تا سازمان بتواند به صورت موثری کارکند. او وظایف گسترده و وسیعی را بر عهده دارد. مدیر امور اداری بر رعایت شدن استانداردها و قوانین در قراردادهای سازمان نظارت دارد. او  الگوهای مصرف انرژی، استفاده از فن آوری و تجهیزات اداری را کنترل می کند مثلا ممکن است برای خرید تجهیزات و وسایل جدید برای کاهش هزینه های انرژی و یا تعمیر و نگهداری یا جایگزینی آینده تجهیزاتی مانند کامپیوتر برنامه ریزی کند. کار این مدیر در میزان بهره وری و رضایت کارکنان موثر است.

بخشی از وظایف مدیر امور اداری مربوط به کارکنان می باشد از جمله انجام امور استخدامی، موارد داخل سازمانی مانند ترفیع، جابجایی و..، اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه های استخدامی، ارزشیابی عملکرد کارکنان، امور رفاهی و...

مدیر امور اداری در بسیاری سازمان ها و شرکت ها مسئولیت اجرای مناقصه ها و مزایده ها را برعهده داشته و بر امور انبارداری، نحوه نگهداری و ایمنی کالاها، تهیه کالاها و تجهیزات مورد نیاز، امور مربوط به خدمات عمومی مانند برگزاری جلسات و همایش ها نظارت دارد.

مدیر امور اداری در ساعات اداری معمول مشغول به کار بوده و عمده وقت کاری خود را در داخل سازمان یا شرکت می گذراند.


وظایف مدیر امور اداری
  • مدیریت و نظارت بر کارکنان بخش اداری

  • برنامه ریزی و نظارت بر بودجه های قراردادها، موجودی ها و تجهیزات

  • خرید، ذخیره سازی و توزیع لوازم و تجهیزات مورد نیاز واحدهای مختلف

  • نظارت بر نگهداری و تعمیر ماشین آلات، تجهیزات و...

  • اطمینان از رعایت شدن استانداردهای ایمنی و سلامت در محیط کار

  • انجام امور پرسنلی مانند امور استخدامی، امور داخل سازمانی (ترفیع، جابجایی، پاداش، تنبیه، مرخصی و...)، ارزیابی عملکرد، امور بیمه، وام و... 

    واحد مدیریت منابع انسانی، از میان وظایف مختلف مدیریتی، مسئولیت کلیه فعالیت‌ها و خط مشی‌های مربوط به کارکنان سازمان را بر عهده دارد. به طور دقیق‌تر: جذب همکاران جدید، آموزش همکاران، ارزیابی عملکرد کارکنان و پاداش دادن به آنها و به طور خلاصه ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان
    واحد مدیریت منابع انسانی قرار است کمک کند تا سازمان، در افق زمانی بلند مدت، با کمترین هزینه، حداکثر کارایی را از کارکنان برای حرکت در راستای اهداف استراتژیک سازمان، کسب نماید.
    شرح مسئولیت و اختیارات :

    تهیه و تنظیم لیست کارکرد ماهانه پرسنل منطقه و پرسنل انتظامی

    تهیه و تنظیم آمار ماهیانه (امکانات – نیروی انسانی )

    صدور احکام پرسنلی اعم از بازنشستگی و باز خریدی و ….

    صدور ابلاغهای داخلی پرسنل – صدور تسویه حساب پرسنل

    نظارت بر حسن انجام کار واحدهای زیر مجموعه (دبیرخانه، بایگانی)

    ثبت و به روز کردن مرخصی ها و ماموریت های ساعتی و روزانه

     

     کارگزین

    کارگزین زیر نظر مسئول امور اداری و پرسنلی انجام وظیفه می­نماید

     شرح مسئولیت و اختیارات :

    کنترل ورود و خروج از طریق برگه های مربوطه و دستگاه کارت ساعت

    تطبیق مرخصی های استحقاقی ، استعلاجی ، بدون حقوق و ساعتی

    بایگانی مدارک پرسنلی

    تنظیم قراردادهای پرسنلی

    صدور احکام پرسنلی

    صدورکاردکس مرخصی سالیانه

    تنظیم کارکرد ماهیانه پرسنل جهت پرداخت حقوق ماهیانه

    انجام امور اداری مربوط به بیمه کارکنان ( تامین اجتماعی + تکمیلی

    هماهنگی و انجام امور رفاهی

    پیگیری ابلاغهای داخلی و صدور تسویه حساب پرسنلی

     

    تنظیم آمار ماهیانه

       

دانشگاه صنعتی سهند
شهر جدید سهند
پردیس دانشگاه صنعتی سهند
راهنمای تلفن | پست الکترونیک | آلبوم تصاویر | الف تا ی | نقشه سایت | تماس با ما
طراحی و نگهداری: مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی سهند
کلیه حقوق نشر محفوظ است