انتشار کتاب مقدمه‌ای بر محاسبات و برنامه‌نویسی با پایتون

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۶ کد : ۱۸۳ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۴۱۵
کتاب مقدمه‌ای بر محاسبات و برنامه‌نویسی با پایتون با کاربرد مدل‌سازی محاسباتی و درک داده‌ها تألیف جان وی. گوتگ با ترجمه دکتر آرزو جهانی توسط انتشارات دانشگاه صنعتی سهند منتشر شد.
انتشار کتاب مقدمه‌ای بر محاسبات و برنامه‌نویسی با پایتون

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، دکتر آرزو جهانی مترجم این کتاب گفت: یادگیری زبان برنامه‌نویسی، پیش از هر چیز نیاز به افزایش توان حل مساله دارد و ریاضیات موجب بالا رفتن توانایی حل مساله می‌شود.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی سهند افزود: حل سیستماتیک مسائل، قدرت انتزاع، و محاسبات به‌عنوان راهی برای تفکر در مورد دنیای هستی سه مضمون فراگیر کتاب مقدمه‌ای بر محاسبات و برنامه‌نویسی با پایتون است.
وی بابیان اینکه بامطالعه این کتاب زبان برنامه‌نویسی پایتون برای محاسبات پیچیده فراگرفته می‌شود ادامه داد: در این کتاب رویکرد سیستماتیک برای سازمان‌دهی، نوشتن و اشکال‌زدایی از برنامه‌ها، درکی از پیچیدگی محاسباتی، دانشی برای انتقال صورت مسأله به فرمول محاسباتی و روش حل مسأله، مجموعه مفید از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های کاهش مسأله و چگونگی استفاده از تصادفی سازی و شبیه‌سازی برای حل مسائلی که به‌راحتی با راه‌حل‌های فرم بسته (closed-form) حل نمی‌شوند به علم آموزان یاد داده می‌شود.
دکتر آرزو جهانی بیان کرد: در این کتاب نحوه استفاده از ابزارهای محاسباتی شامل ابزارهای آماری، تجسم و یادگیری ماشین) برای مدل‌سازی و درک داده‌ها آموخته می‌شود.

کلید واژه ها: انتشارات دانشگاه صنعتی سهند دانشگاه صنعتی سهند


( ۱ )

نظر شما :