اهداف و وظایف
مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری نقش کلیدی در تحقق اهداف دانشگاه ایفا میکند. این مدیریت با بهینهسازی فرآیندهای برنامهریزی، بودجهریزی و تحلیل آماری، زمینه را برای ارتقای بهرهوری، شفافیت مالی و تصمیمگیریهای مبتنی بر داده فراهم میکند. در مسیر تحول اداری، این مدیریت تلاش میکند بودجهریزی مبتنی بر عملکرد را جایگزین روشهای سنتی کند و با تحلیلهای آماری دقیق، نیازها و اولویتهای دانشگاه را بهطور واقعی شناسایی نماید. با طراحی و اجرای سیستمهای نوین بودجهریزی، پایش عملکرد و توسعه بانکهای اطلاعات آماری، این مدیریت به ارتقای کارآمدی و کیفیت خدمات دانشگاه کمک میکند.
عمدهترین وظایف مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری از این قرار است:
انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه
همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه
جمعآوری بودجههای پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد
بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و عمرانی با وزارت متبوع
بررسی و مبادله موافقتنامههای مربوط به فعالیتهای عمرانی با سامانه برنامه و بودجه کشور
برنامهریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و بهرهوری
طراحی، پیادهسازی و بروزرسانی مدل بودجهریزی مبتنی بر عملکرد
تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشکده با همکاری واحدهای ذی ربط
مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امنا
تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه
