انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه صنعتی سهند و انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور

انعقاد تفاهم نامه با انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۷ کد : ۱۵۶ پژوهشی اخبار مهم تیکر اخبار
تعداد بازدید:۱۹۱
انعقاد تفاهم نامه با انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور

نشست صمیمی آقای مهندس احمد مسلمی رئیس انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور و رئیس کمیته تجهیزات پزشکی و شبیه سازهای معاونت پژوهشی وزارت بهداشت با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی سهند روز چهارشنبه دهم اسفند ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه برگزار شد. در این نشست در حوزه فعالیت‌های مختلف مربوط به تولید انواع تجهیزات پزشکی در کشور و راه‌های همکاری مختلف در جهت تجهیز و ارائه دانش فنی بحث و گفتگو شد. و در ادامه تفاهم نامه‌ای نیز در زمینه توسعه همکاری‌های مختلف و انجام پروژه‌های مشترک در جهت رفع نیازهای حوزه سلامت منعقد گردید. در ابتدای جلسه آقای دکتر فاتحی فر رئیس دانشگاه صن عتی سهند توضیحاتی در خصوص پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی سهند و همچنین امکانات مختلف در دانشکده مهندسی پزشکی بیان فرمودند و ایشان تاکید کردند که حوزه سلامت یکی از موضوعات کلیدی در امنیت کشورهاست.

در ادامه آقای دکتر قالیچی به عنوان بنیانگذار رشته مهندسی پزشکی در استان، آقای دکتر طباطبایی به عنوان معاونت پژوهشی دانشگاه و خانم دکتر نیرومند به عنوان ریاست محترم دانشکده مهندسی پزشکی به چالش‌ها و موانع موجود برای دانشجویان و محققان این حوزه اشاره نمودند و به لزوم سرمایه گذاری برای تحقیقات در زمینه تجهیزات پزشکی تاکید نمودند.

آقای مهندس احمد مسلمی نیز ضمن ارج نهادن به فعالیت‌های ارزشمند دانشگاه و دانشکده مهندسی پزشکی اذعان کردند که بودجه‌های زیادی در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی صرف واردات اقلام مختلف می‌شود که نیاز است اقداماتی در جهت بومی سازی دانش فنی تجهیزات مختلف پزشکی انجام گیرد. ایشان به آمادگی انجمن برای برگزاری دوره‌های تخصصی در دانشگاه تاکید نمودند. ضمناً یکی از برنامه‌های مجموعه انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی کشور را اقدام برای اخذ مجوز راه اندازی نظام مهندسی پزشکی اذعان فرمودند و در این راستا حمایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را لازم دانستند.

همچنین آقای مهندس کیومرثی معاون علمی و پژوهشی انجمن متخصصین کشور-شعبه استان آذربایجان شرقی، در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته گزارش مختصری ارائه نمودند. در انتهای جلسه ضمن عقد تفاهم نامه بازدیدی از قسمت‌های مختلف دانشکده مهندسی پزشکی انجام گرفت. در همین راستا دفتر انجمن متخصصین کشور-شعبه دانشگاه صنعتی سهند با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه و انجمن افتتاح گردید.


نظر شما :