اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه

اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه:
مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه مسئولیت نظارت، هدایت و ارزیابی فعالیت‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه را بر عهده دارد. همکاران و کارشناسان حوزه ستادی، هر یک امور مربوط به چند دانشکده را بر عهده دارند و در ارتباط مستقیم با کارشناسان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ها فعالیت می‌نمایند.
شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه:
این شورا مرکب از معاون آموزشی دانشگاه، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه و روسای دانشکده‌ها می‌باشد و وظیفه آن، سیاستگذاری فعالیت‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه، برنامه‌ریزی اجرایی و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و وزارت متبوع در این ارتباط می‌باشد.
خدماتی که از سوی حوزه ستادی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارائه می‌گردد، به شرح ذیل است:
1- پذیرش و ثبت نام اولیه، تشکیل پرونده و معرفی دانشجویان جدید الورود به دانشکده‌های مربوطه جهت شروع به تحصیل و درخواست تاییدیه تحصیلی از دانشگاه قبلی آنان
2- صدور گواهی اشتغال به تحصیل، صدور احکام مربوط به وضعیت تحصیلی دانشجویان از قبیل: مشروطی، اخراجی، انصرافی، مرخصی تحصیلی، تمدید سنوات و ...
3- کنترل انتخاب واحد و وضعیت گزارش نمرات در هر نیمسال
4- صدور مجوز دفاع پس از بررسی همه‌جانبه پرونده دانشجویان
5- اعلام وضعیت تحصیلی دانشجویان بورسیه به محل بورس آنان
6- مشاوره و راهنمایی دانشجویان و مراجعان جهت رفع مشکلات آموزشی
7- بایگانی و نگهداری سوابق تحصیلی دانشجویان
8- اعلام فراغت از تحصیل دانشجویان پس از تکمیل پرونده آنان
9- انجام حذف پزشکی و حذف اضطراری دروس دانشجویان پس از تأیید در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
10- اجرای مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه