نکات مهم در رفع خطاهای سامانه سس و ادوب کانکت

تعداد بازدید:۲۹۴

توجه مهم: طبق مراجعاتی که تا کنون داشته‌ایم اکثر مشکلات با پاک کردن حافظه(کش) براوزر حل می‌شود. همچنین توجه کنید ممکن است نرم افزارهایی نصب شود و تنظیمات مورد نیاز سیستم برای ادوب کانکت تغییر یابد که در چنین شرایطی باید دوباره ادوب کانکت نصب شود. در صورتی که موارد قبلی کارساز نباشد با ایجاد یک اکانت جدید در ویندوز مشکل حل خواهد شد.
 

  • نرم افزارهای مورد نیاز: 

  اگر برای ورود به سامانه SESS دچار مشکل شدید، لطفا برای ورود از طریق صفحه اصلی وبسایت دانشگاه استفاده کنید این مشکل به دلیل کش شدن خطا در مرورگر شما بوجود آمده است. به عنوان راهکار جایگزین می توانید با پاک کردن هیستوری یا کش مرورگر دستگاه خود، اقدام به رفع نمایش خطا نمایید.
  در صورتی که پس از کلیک روی لینک ورود به کلاس آنلاین در سامانه سس، صفحه انتخاب ورود به کلاس آنلاین از طریق مرورگر یا نرم افزار نمایش داده نمی شود:
           در مرورگر خود از قسمت تنظیمات cookie را جستجو کرده و در قسمت Clear browsing data با زدن تیک مربوط به Cookies and other site data یکبار دکمه clear data را بزنید (این مراحل مربوط به مرورگر کروم است و برای سایر مرورگرها ممکن است کمی متفاوت باشد) حال مرورگر را بسته و از ابتدا باز کنید و وارد سامانه سس شوید. باید صفحه انتخاب نرم افزار بعد از کلیک روی ورود به کلاس نمایش داده شود.

✅ ایجاد فایل pdf با حجم کم: اپلیکیشن Cam Scanner حجم فایل ارسالی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. برای دانلود آن به googleplay یا App Store مراجعه کنید. 

 

  • ورود به کلاس: 


✅ اگر دانشجویی خطای Not Found دریافت کرد به این معناست که هنوز در سرور جدید، کلاس استاد تشکیل نشده است.
✅چه نرم افزارهایی باید نصب کنیم؟ لیست نرم افزارهای لازم در همین صفحه در دسترس است.
✅آیا با گوشی هم امکان اتصال به کلاس وجود دارد؟ بله باید نرم افزار Adobe Connect را روی گوشی خود نصب کنید. 
✅مشکل به هم ریختن فونت فارسی و تایپ حرف ی را چگونه حل کنیم؟ کیبرد فارسی در بخش نرم افزارها را نصب کنید. 
✅لینک کلاس را از کجا پیدا کنیم؟ لینک ورود به کلاس در صفحه اول سس در "کلاسهای مجازی امروز" در دسترس است. همچنین با کلیک روی اسم درس و انتخاب ورود به کلاس مجازی نیز می توانید وارد کلاس شوید.

 

  • لینک جلسات ضبط شده: 


✅ تمامی فایل های ضبط شده در طول یک روز در پایان همان روز در قسمت لیست کلاسهای مجازی سامانه سس قرار می گیرد.  (ساعت 5 به بعد)
✅برای مشاهده جلسات ضبط شده، دانشجو حتما باید یکبار در کلاس آنلاین استاد حضور پیدا کند. (در صورت عدم حضور، پیغام خطای دسترسی داده و یا نام کاربری و کلمه عبور میخواهد).
  برای صرفه جویی در اینترنت کسانی که می خواهند چندمرتبه کلاس را مشاهده کنند می توانند با screen recorder کلاس را ضبط کنند.


 

  • در کلاس مجازی: 


✅چگونه در کلاس سوال بپرسیم؟ برای این منظور می توانید دست بلند کنید(raise hand) و استاد اجازه صحبت به شما بدهد و یا سوال خود را در قسمت چت باکس بنویسید.


نظر شما :