پرسش‌های متداول

تعداد بازدید:۴۹۶

آخرین ویرایش: ۱۴ آذر ۱۴۰۲


آیا مدرک فارغ التحصیلان دانشکده آموزشهای الکترونیکی، معتبر است؟

به فارغ التحصیلان دانشکده آموزشهای الکترونیکی، مدارک مرسوم دانشگاهی به نام دانشگاه صنعتی سهند تعلق می گیرد.
مطابق نظام نامه یادگیری الکترونیکی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانش آموختگان دوره های الکترونیکی(مجازی) می توانند در تمامی مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند و از مزایای استخدامی و اجتماعی همانند سایر دانش آموختگان برخوردار گردند.

آیا برای دانشجویان مشمول خدمت سربازی بعد از پذیرش در این دانشکده، معافیت تحصیلی صادر می شود؟

بله- برای دانشجویان ذکور معافیت تحصیلی صادر می شود.

 دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه صنعتی سهند از چه طریقی دانشجو می پذیرد؟

پذیرش دانشجو در این دانشکده فقط از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. شرایط و نحوه پذیرش دانشجو هر ساله در دفترچه های راهنمای این سازمان درج می گردد.

حداقل مهارتها و امکانات لازم برای تحصیل در این دوره

چون در این سیستم ارائه دروس به صورت الکترونیکی و ازطریق اینترنت می باشد بنابراین

  • داوطلب می بایست آگاهی لازم جهت استفاده از کامپیوتر و اینترنت را دارا باشد تا بتواند از کلاس های ارائه شده بصورت الکترونیکی علاوه بر محتوای درسی بارگذاری شده در ال ام اس استفاده نماید.

- برای دروس ارائه شده بصورت آنلاین، در ساعات خاصی امکان ارتباط (آنلاین) دانشجو با استاد درس مربوطه وجود دارد که دانشجو بایستی دراین ساعات در کلاس های راه دور همزمان (آنلاین) حضور یابد و سوالات و پاسخ خود را از استاد درس دریافت کند . بدیهی است که ارتباط با استاد در غیر از این ساعات بصورت غیر زنده و از طریق امکانات ارتباطی ال ام اس یا ایمیل صورت می پذیرد.
 
داوطلب می بایست دارای خط اینترنت پرسرعت باشد تا بتواند از کلاس های مجازی بصورت بهتر و با کیفیت بالا استفاده نماید.

ویژگی ها و مزایای آموزش الکترونیکی

  1. عدم نیاز به حضور فیزیکی استاد و دانشجو
  2. بسیار اقتصادی است و به سهولت در هر زمان و مکان قابل دسترسی است .
  3. کاربران می توانند بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی آموزش ببینند.
  4. استمرار آموزش امکان پذیر است. تمامی افراد شاغل برای کسب مهارت ها و دوره های خاص می توانند از این سیستم بهره مند شوند.
  5. ذخیره کردن منابع اطلاعات و انتقال آنها بسیار آسان است.
  6. محدودیتی برای تعداد کاربران کلاس های همزمان وجود ندارد.
  7. استفاده از فناوری های نوین باعث تعمیق آموزش و بالا بردن کیفیت آموزش در این سیستم می گردد.

آیا پذیرفته شدگانی که تا پایان شهریور همان سال فارغ التحصیل نشده اند می توانند ثبت نام کنند؟

خیر- تنها پذیرفته شدگانی می توانند در دانشکده ثبت نام نمایند که تاریخ اخذ مدرک دیپلم آنها حداکثر 31 شهریور همان سال باشد.

آموزش الکترونیکی (مجازی) چیست؟

آموزش الکترونیکی نوعی از آموزش نیمه حضوری است که عمده فعالیت های آموزشی از قبیل ثبت نام ، انتخاب واحد ، دریافت مطالب درسی و شرکت در کلاس های درسی از طریق شبکه کامپیوتری متصل به اینترنت و بدون حضور فیزیکی دانشجو صورت می گیرد ولی کارگاهها و آزمایشگاه ها و امتحان پایانترم به صورت حضوری خواهد بود.

مراحل لازم جهت صدور نامه خروج از کشور  

مراحل لازم جهت صدور نامه خروج از کشور
 

1-     درخواست کتبی و ارسال آن به آدرس ایمیل elearning2@sut.ac.ir ( خطاب به رئیس دانشکده و تأیید آن توسط دانشکده)
2-     تکمیل فرم تعهد والدین
3-     دستور اقدام درخواست کتبی توسط معاون محترم آموزشی
4-     دریافت کد سخا از پلیس +10
5-     مراجعه به سایت http://services.epolice.ir
6-      پر کردن نام کاربری با کدملی و رمز عبور با کد سخا
7-     ثبت نام در سایت مورد نظر و دریافت پیام
8-    تهیه و ارسال نامه به دانشگاه تبریز توسط اداره آموزش 
9-    دریافت پیامک تأیید از دانشگاه تبریز و مراجعه به سایت مورد نظر جهت تکمیل بقیه گزینه ها ( اقدام برای ودیعه گذاری)
 
 

 

نحوه درخواست صدور تاییدیه تحصیلی مقطع پایین تر

به اطلاع دانشجویان محترم مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می رساند، با عنایت به الکترونیکی شدن فرایند صدور تأییدیه تحصیلی، ضروری است دانشجویان محترمی که تا کنون تاییدیه تحصیلی آنها از طرف دانشگاه محل تحصیل مقطع پایین تر به اداره تحصیلات تکمیلی ارسال نشده است(فایل پیوست)، از طریق سامانه پورتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir (پس از ثبت نام اولیه در قسمت خدمات- اداره کل امور دانش آموختگان- دریافت تأییدیه تحصیلی) اقدام به دریافت کد صحت 20 رقمی نموده و به اداره تحصیلات تکمیلی از طریق آدرس ایمیل زیر اعلام نمایند.

دانشجویان محترم  می توانند راهنمای آموزشی این فرایند را از لینک زیر مشاهده نمایند.

https://saorg.ir/portal/file/?261981/ویدئویی راهنمای.mp4

همچنین آن دسته از دانشجویان محترم که مقطع پایین تر را در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده اند مطابق فایل راهنما که در لینک زیر موجود است، اقدام نمایند.

فایل راهنمای نحوه اخذ تاییدیه مدرک دانشگاه آزاد اسلامی

آدرس ایمیل اداره تحصیلات تکمیلی: Takmili_sahand@sut.ac.ir

  فایل راهنمای نحوه اخذ تاییدیه دانشکاه آزاد اسلامی

نحوه درخواست ایجاد ایمیل دانشگاهی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد  

احتراما بدینوسیله به اطلاع دانشجویان محترم مقطع کارشناسی ارشد می رساند چنانچه تمایل به دریافت آدرس ایمیل دانشگاهی داشته باشند، فرم درخواست را از اینجا دانلود کرده و پس از تکمیل، آن را به آدرس ایمیل کارشناس مرتبط دانشکده ارسال نمایند.

  نحوه عضویت در کتابخانه مرکزی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

آن دسته از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده آموزشهای الکترونیکی که پایان نامه اخذ کرده اند جهت عضویت در کتابخانه مرکزی و استفاده از منابع علمی می توانند با همراه داشتن کارت دانشجویی در ساعات اداری( شنبه تا چهارشنبه ساعت 15:00-8:30 ) به کتابخانه مرکزی واقع در پردیس دانشگاه صنعتی سهند مراجعه کنند.
 

راهنمای اخذ پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد  

بسمه تعالی



 

  1. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده آموزشهای الکترونیکی تحت شرایط ذیل می توانند برای تغییر شیوه تحصیلی از آموزش محور به آموزشی- پژوهشی اقدام نمایند:
     
    الف) دانشجو باید فرم درخواست تغییر شیوه تحصیلی از آموزش محور به آموزشی-پژوهشی تکمیل شده را حداقل بعد از پایان ترم دوم و حداکثر تا پایان ترم سوم تحصیلی خود، به دانشکده آموزشهای الکترونیکی ارائه نماید.

    ب) در زمان درخواست ، دانشجو باید حداقل 18 واحد درسی را با معدل کل حداقل 15 گذرانیده باشد.

    ج) دانشجو از لحاظ معدل کل جزو 30 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشد.

    د) در صورت تکمیل ظرفیت 30 درصدی مطابق نظام نامه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی، درخواست های بعدی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

    ذ) در صورت احراز شرایط فوق، درخواست دانشجو باید در گروه آموزشی مربوطه مورد موافقت قرار گرفته و در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز مورد تأیید و تصویب قرار گیرد.
  2. پس از تائید اداره تحصیلات تکمیلی ، تکمیل فرم پیشنهاد عنوان پایان نامه  و ارسال به دانشکده آموزشهای الکترونیکی جهت اقدامات بعدی ( حداکثر تا یکماه بعد از تائید اداره تحصیلا تکمیلی، دانشجو بایستی فرم پیشنهاد عنوان پایان نامه را به دانشکده آموزشهای الکترونیکی ارسال نماید.)
  3. بعد از تائید نهایی، واحد پایان نامه در سامانه سما برای دانشجو ثبت می گردد.


دستور العمل نحوه نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد
فرم مالکیت
فرم درخواست دفاع از پایان نامه

راهنمای اخذ سمینار مقطع کارشناسی ارشد  

بسمه تعالی

 

  1. انتخاب استاد و عنوان سمینار از طریق ایمیل یا صحبت دانشجو با استاد
  2. انتخاب واحد در سامانه سما
  3. تکمیل فرم پیشنهاد عنوان سمینار و ارسال به استاد راهنما( حداکثر تا یکماه بعد از تاریخ اخذ، دانشجو بایستی جهت تصویب به دانشکده آموزشهای الکترونیکی ارسال نماید.)
  4. فرم تائید شده پیشنهاد عنوان سمینار توسط استاد راهنما، جهت تصویب به شورای دانشکده ارجاع داده شود.
  5. فرم پیشنهاد عنوان سمینار بعد از تائید در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده، جهت بایگانی به دانشکده آموزشهای الکترونیکی ارسال گردد.
  6. آخرین مهلت ارائه سمینار بر حسب نیمسال انتخاب سمینار بشرح جدول ذیل می باشد:

 

نیمسال انتخاب سمینار در سما آخرین زمان ارائه سمینار
نیمسال اول  5 اسفند
نیمسال دوم 25 مهر
نیمسال تابستان 25 دی

 

 

  شرایط تغییر شیوه تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده آموزشهای الکترونیکی تحت شرایط ذیل می توانند برای تغییر شیوه تحصیلی از آموزش محور به آموزشی- پژوهشی اقدام نمایند:
 
الف) دانشجو باید درخواست خود را حداقل بعد از پایان ترم دوم و حداکثر تا پایان ترم سوم تحصیلی خود، به دانشکده آموزشهای الکترونیکی ارائه نماید.

ب) در زمان درخواست ، دانشجو باید حداقل 18 واحد درسی را با معدل کل حداقل 15 گذرانیده باشد.

ج) دانشجو از لحاظ معدل کل جزو 30 درصد دانشجویان برتر هم رشته و هم ورودی خود باشد.

د) در صورت تکمیل ظرفیت 30 درصدی مطابق نظام نامه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی، درخواست های بعدی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

ذ) در صورت احراز شرایط فوق، درخواست دانشجو باید در گروه آموزشی مربوطه مورد موافقت قرار گرفته و در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز مورد تأیید و تصویب قرار گیرد.
 

فرایند نحوه تغییر شیوه آموزشی از آموزش محور به آموزشی- پژوهشی

رشته های تحصیلی در کارشناسی ارشد

رشته مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب مواد فلزی 

رشته مهندسی برق گرایش مخابرات

رشته مهندسی شیمی گرایش مهندسی فرایند

شرایط تخفیف شهریه دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

شرایط تخفیف شهریه دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

به اطلاع دانشجویان محترم دانشکده آموزشهاتی الکترونیکی می رساند چنانچه واجد شرایط ذیل باشند 25% برای دانشجویان مقطع کارشناسی و 15% برای دانشجویان مقطع ارشد در شهریه ثابت و متغییر تخفیف در نظر گرفته می شود.

شرایط لازم برای استفاده از تخفیف شهریه در مقطع کارشناسی:

  1. از نظر معدل نیمسال مربوطه، دانشجو جزو 5 درصد اول دانشجویان هم ورودی و هم رشته خود باشند.
  2. استفاده از تخفیف شهریه در طول 8 نیمسال اول تحصیلی امکان پذیر می باشد.
  3. معدل دانشجو در نیمسال مربوطه باید حداقل 17 باشد بطوریکه حداقل واحد موثر در معدل نیمسال مربوطه 16 واحد می باشد.

شرایط لازم برای استفاده از تخفیف شهریه در مقطع کارشناسی ارشد

  1. از نظر معدل نیمسال مربوطه، دانشجو جزو 10 درصد اول دانشجویان هم ورودی و هم رشته خود باشد.
  2. استفاده از تخفیف شهریه در طول 4 نیمسال اول تحصیلی امکان پذیر می باشد.
  3. معدل دانشجو در نیمسال مربوطه باید حداقل 17 باشد بطوریکه حداقل واحد موثر در معدل نیمسال مربوطه 8 واحد می باشد.