گسترش همکاری‌های علمی و فناوری فی‌مابین دانشگاه صنعتی سهند و فولاد ماهان تبریز

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۶ کد : ۵۰۶ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۳۱۸
به‌منظور گسترش همکاری‌های علمی و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه صنعتی سهند و فولاد ماهان تبریز منعقد شد.
گسترش همکاری‌های علمی و فناوری فی‌مابین دانشگاه صنعتی سهند و فولاد ماهان تبریز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، رئیس دانشگاه صنعتی سهند در آیین انعقاد تفاهم‌نامه مشترک گفت: تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های صنایع است که می‌توان با بهره‌گیری از طرح بورسیه صنعتی آن را مرتفع ساخت.
دکتر اسماعیل فاتحی فر افزود: در طرح بورسیه صنعتی دانشجویان موردنیاز صنایع در طول تحصیل در محل کار صنایع حاضرشده و تجربه، دانش و تخصص لازم را کسب می‌کنند.
وی با اشاره به امکان گذراندن خدمات سربازی در قالب طرح بورسیه صنعتی خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه‌های بورسیه صنعتی را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخشی را صنایع پرداخت می‌کنند و دانشجویان دریافت‌کننده بورسیه متعهد می‌شود 8 سال در آن صنعت اشتغال داشته باشند.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای مهندسان و تکنسین‌های مشغول به کار در صنایع گفت: دانشگاه صنعتی سهند دوره‌های ویژه برای هرکدام از صنایع تدوین کرده است تا دانش و تخصص نیروی انسانی در واحدهای تولیدی افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت فولاد ماهان تبریز نیز با استقبال از طرح بورسیه صنعتی گفت: صنایع فولاد به‌شدت نیاز به تربیت دانشجوی متخصص دارند.
مهندس دلال قدیم ابراز امیدواری کرد همکاری‌های علمی و فناوری مشترک افزایش یابد و ارتباط پیوسته و مستمری بین صنایع فولاد و دانشگاه صنعتی سهند باشد.
عضو هیأت مدیره انجمن فولاد آذربایجان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فناوری‌های نوین و پیشرفته نقش بسزایی در افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری صنایع فولاد دارند و به دنبال آن هستیم که از بروزترین دانش روز در صنایع فولاد استان بهره ببریم.
بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، طرفین متعهد شدند با تشکیل کمیته‌های تخصصی با ارزیابی مشکلات و شرایط موجود در حوزه تحقیق و توسعه، کنترل کیفی و فنی و مهندسی با یکدیگر همکاری داشته باشند.
انعکاس اولویت‌های تحقیقاتی و نیازهای فناورانه طرفین به یکدیگر، هدایت و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی به‌ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی شرکت، انجام مطالعات پژوهشی و فناوری در زمینه توسعه دانش فنی و انتقال فناوری‌های موردنیاز شرکت، همکاری در جهت برگزاری جلسات مشترک یا همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی مربوطه، مشارکت در طرح‌های توسعه شرکت، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت به‌منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققین شرکت و اساتید و دانشجویان دانشگاه، بهره‌مند شدن طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل توانمندی‌های فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و کتابخانه‌ای و همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک است.


( ۲ )

نظر شما :