لزوم بهره‌مندی از دانش و فناوری برای حل مشکلات زیست‌محیطی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۷ کد : ۵۲۳ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۳۵
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان آذربایجان شرقی بهره‌مندی از دانش و فناوری برای حل مشکلات زیست‌محیطی را ضروری دانست.
لزوم بهره‌مندی از دانش و فناوری برای حل مشکلات زیست‌محیطی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، اشتری در جلسه‌ای با حضور اعضای حقیقی و حقوقی خانه فناوری محیط‌زیست استان گفت: لازم است با کمک دانشگاهیان، تکنیک‌ها و روش‌های نوین برای حل مشکلات زیست‌محیطی به کار گرفته شود.
وی با انتقاد از اینکه متأسفانه تاکنون ارتباط دانشگاه‌ها و صنایع در حوزه محیط‌زیست ضعیف بوده و اقدامات عملیاتی ناکافی بوده گفت: باید دانش و علم، برای استفاده زیست‌محیطی ترجمان کاربردی بشود.
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان شرقی ایجاد خانه فناوری محیط‌زیست را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و گفت: فعالیت خانه فناوری محیط‌زیست موجب استفاده از پتانسیل عظیم مردم و دانشگاهیان در رفع مشکلات زیست‌محیطی و ارتقا وضعیت محیط‌زیست استان می‌شود.
وی خواستار تدوین برنامه‌های مشترک عملیاتی بین خانه فناوری محیط‌زیست و دانشگاه‌ها شد.
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست یادآور شد: آلودگی هوای تبریز، آلایندگی فاضلاب چرم شهر و مشکلات زیست‌محیطی نیروگاه حرارتی تبریز موردتوجه جدی مردم است که با کمک دانشگاه می‌توان با بهره‌گیری از فنّاوری‌های نوین و مقرون‌به‌صرفه شاهد محیط‌زیستی در شان استان بود.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز گفت: خانه فناوری محیط‌زیست استان می‌تواند فضایی علمی برای حل مسائل زیست‌محیطی استان باشد.
فاتحی فر افزود: هرکدام از دانشگاه‌ها ظرفیت عظیمی دارند که باهم افزایی و همکاری با یکدیگر می‌توانند اتفاقات بزرگی را در حوزه محیط‌زیست رقم بزنند.
وی اظهار کرد: خانه فناوری محیط‌زیست استان در زمینه بهره‌مندی از فناوری‌های نوآورانه محیط‌زیستی، ارتقای پژوهش‌های علمی و دانش‌بنیان، ارائه برنامه‌های توسعه کسب‌وکارهای مؤثر بر اشتغال پذیری و کمک به حفظ تعادل زیست‌بوم‌ها، پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط‌زیست و گسترش همکاری‌های فی‌مابین دانشگاه‌ها و سازمان حفاظت محیط‌زیست ایجادشده است و می‌تواند نیازهای صنایع استان در حوزه محیط‌زیست را مرتفع کند.
فاتحی فر یادآور شد: ارتقا مطالعات، پژوهش‌ها و تحقیقات علمی و دانش‌بنیان در حوزه محیط‌زیست، ارتقا توانمندی‌های فردی، سازمانی و مدیریتی صاحبان ایده و اختراع، دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیأت علمی، توسعه استفاده از محصولات و خدمات صاحبان کسب‌وکارهای فناورانه و دانش‌بنیان در حوزه محیط‌زیست و بسترسازی برای توسعه کسب‌وکارهای نوپای اشتغال آفرین و دانش‌بنیان محیط‌زیستی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که خانه فناوری محیط‌زیست در استان آذربایجان شرقی اجرا خواهد کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند بابیان اینکه دانشگاه صنعتی سهند با انجام چندین پروژه زیست‌محیطی و بهره‌وری از زمره دانشگاه‌های پیشرو و برجسته در حوزه محیط‌زیست کشور است گفت: در خانه فناوری محیط‌زیست به دنبال توسعه همکاری‌های فرا بخشی جهت استفاده مؤثر از ظرفیت‌های علمی و فناوری و ارتقا سطح کمی و کیفی منابع محیط‌زیست هستیم.


( ۱ )

نظر شما :