بورسیه صنعتی دانشجویی فرصت مناسبی برای تأمین نیروی متخصص موردنیاز صنایع

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۹ کد : ۶۴۲ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۷۹۰
رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی، صنایع، معادت و کشاورزی تبریز بورسیه صنعتی دانشجویی را فرصت مناسبی برای تأمین نیروی متخصص موردنیاز در صنایع استان دانست.
بورسیه صنعتی دانشجویی فرصت مناسبی برای تأمین نیروی متخصص موردنیاز صنایع

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی سهند، یونس اکبرپور پایدار در نشست تخصصی تجهیزات پزشکی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیشروی این صنعت در دانشگاه صنعتی سهند افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده بین صنایع و دانشگاه صنعتی سهند دانشجویان توانمند دانشگاه در صنایع مختلف استان در قالب بورسیه صنعتی جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت و فواید اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان گفت: در قالب این طرح دانشجویان در حین تحصیل با صنایع آشنا شده و ضمن کسب دانش عملی و تجربه، پل ارتباطی صنعت و دانشگاه برای رفع نیازهای فناورانه صنایع خواهند بود.

اکبرپور پایدار اعلام کرد: این طرح موجب گسترش ارتباط صنایع و دانشگاه‌ها، افزایش انگیزه دانشجویان و کاهش مشکلات مالی آنان می‌شود.
 رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز خاطرنشان کرد: صنایع و دانشگاه‌ها به یکدیگر نیاز دارند و همکاری آنان با یکدیگر موجب پیشرفت هر دو مجموعه می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز گفت: دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی سهند یکی از بهترین دانشکده‌های مهندسی پزشکی در کشور است و دارای اساتید مجرب، آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مجهز است.

فاتحی فر با اشاره به راه‌اندازی پردیس ۱۱۰ هکتاری فناوری در دانشگاه صنعتی سهند بیان کرد: شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات مهندسی پزشکی می‌توانند واحدهای تحقیق و توسعه خود را در این پردیس مستقر کنند و ضمن ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه از مزایای قانون تولید دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: برای صنایعی که در طرح‌های تحقیق و توسعه اولویت‌دار هزینه‌ای انجام دهند اعتبار مالیاتی اعطا می‌شود.

فاتحی فر اظهار کرد: باهدف جهت‌دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس بند (ب) ماده(۱۱)قانون جهش تولید دانش‌بنیان شرکت‌های دارای فعالیت‌های تحقیق و توسعه از اعتبار مالیاتی برخوردار می‌شوند. 
وی ادامه داد: معادل هزینه‌های انجام‌شده در پروژه‌های تحقیق و توسعه به‌عنوان اعتبار مالیاتی باقابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت‌های دارای پروانه بهره‌برداری یا مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط اعطا می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به فواید طرح بورسیه صنعتی دانشجویان گفت: بخشی از هزینه‌های بورسیه صنعتی دانشجویان را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخشی را صنایع پرداخت می‌کنند.
فاتحی فر افزود: دانشجویان پذیرفته‌شده در بورسیه صنایع، می‌توانند خدمت سربازی را به‌صورت امریه در همان صنعت بگذرانند و همچنین متعهد می‌شوند به مدت دوبرابر مدت دریافت بورس را بعد از فارغ‌التحصیلی در همان صنعت مشغول به کار شوند.

در این نشست که شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی استان حضور داشتند چالش‌ها، فرصت‌ها و راه‌های توسعه دانش‌بنیان تجهیزات پزشکی طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

هم‌زمان با نشست تخصصی تجهیزات پزشکی مرکز تحقیقات تجهیزات پزشکی دانشگاه صنعتی سهند افتتاح شد.

در کانال ایتای دانشگاه صنعتی سهند ما را دنبال کنید. 


( ۵ )

نظر شما :