برگزاری نخستین بوت کمپ علمی مهارتی روابط عمومی در دانشگاه صنعتی سهند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، در نخستین بوتکمپ آموزشی و تعاملی که با حضور مدیران روابط عمومی ادارات، سازمانها و صنایع توسط انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی و دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد، فرصتی برای یادگیری، تبادل تجربه و تمرین مهارتهای عملی روابط عمومی در فضایی صمیمی و حرفهای فراهم شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند در این رویداد با تاکید بر رویکرد نوین و حرفه ای در حوزه روابط عمومی در بخش های مختلف گفت: دانشگاه رسالت مهمی در ارتقا جایگاه روابط عمومی های کشور می تواند داشته باشد.
محسن فرتاش ادامه داد: بر پایه این رسالت روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند با برگزاری رویدادها و کارگاه های آموزشی مختلف در زمینه های هوش مصنوعی، تجربه نگاری ،روابط عمومی دیجیتال و تکنیک های نوین روابط عمومی برنامه های مختلفی را برگزار کرده و درصدد است با همکاری مسئولین ذیربط نقش آفرینی هرچه بیشتر روابط عمومی ها را در توسعه همه جانبه داشته باشد.
وی اظهار کرد: روابط عمومی ها می توانند افزون بر وظیفه ونقش مهمی که در دانشگاه ها بر عهده دارد زمینه لازم برای هم افزایی بین بخشی میان دانشگاه و صنعت را نیز فراهم کنند.
رئیس انجمن روابط عمومی استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت و اهداف برگزاری این بوت کمپ افزود: بوت کمپ در دو بخش اجرا می شوددر بخش اول، شرکتکنندگان به سخنرانی آزاد درباره تجربیات و چالشهای حرفهای خود پرداختند. بخش دوم به موضوعاتی مانند مدیریت بحران، راهاندازی کمپین ارتباطی برای معرفی یک محصول جدید، تدوین برنامه روابط عمومی داخلی برای شادابی کارکنان و افزایش تعلق سازمانی، تدوین استراتژی ارتباطی برای مسئولیت اجتماعی سازمان، و مدیریت شهرت و تصویر سازمانی در فضای دیجیتال اختصاص دارد.
ابراهیم مولایی اظهار کرد: موضوعات مورد بحث نتیجه ۲۰ روز کاری فشرده با همکاری اساتید برجسته کشوری بوده و با هدف چالش کشیدن مهارتهای حرفهای شرکتکنندگان انتخاب شده است.
شرکتکنندگان در بخش نخست به ترتیب پشت تریبون رفتند و تجربیات و دغدغههای خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند. این بخش، فضای تعاملی ایجاد کرد که به آشنایی با چالشهای واقعی در حوزه روابط عمومی و تبادل ایدههای نوآورانه کمک کرد.
در بخش دوم برنامه، شرکتکنندگان به پنج تیم تقسیم شدند. هر تیم یکی از سناریوهای از پیش تعیینشده را دریافت کرد که موضوعات آن همان محورها و چالشهای روابط عمومی مطرحشده در سخنرانی افتتاحیه بود. اعضای هر تیم پس از بحث و همفکری، راهحلهایی برای سناریوی خود طراحی کردند و یک سرتیم به نمایندگی از گروه، نتایج کار و پیشنهادات تیم را برای سایر شرکتکنندگان ارائه داد. این ارائهها با مشارکت و نظرات سایر شرکتکنندگان همراه بود که فضایی برای تبادل ایدهها و یادگیری متقابل ایجاد کرد.
محمدرضا عزیزپور، دبیر این بوتکمپ، در طول رویداد توضیحات لازم را ارائه داده و بحثها را هدایت کرد. او به شرکتکنندگان کمک کرد تا در فضایی کاربردی، راهحلهای عملی و مؤثر برای چالشهای روابط عمومی پیدا کنند.
یکی دیگر از بخشهای برجسته این بوتکمپ، سخنرانی دکتر امیرعباس تقیپور، مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات و دبیرکل باشگاه ارتباطات یونسکو در ایران بود. ایشان به صورت آنلاین به بررسی موضوعات کلیدی در مدیریت روابط عمومی پرداخت و توصیههای ارزشمندی برای مدیران این حوزه ارائه کرد.
نظر شما :