انتشار کتاب روش‌های عددی برای قوانین بقا از آنالیز تا الگوریتم‌ها

۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۶۵ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۴۷۶
کتاب روش‌های عددی برای قوانین بقا از آنالیز تا الگوریتم‌ها تألیف جان اس. هستاون با ترجمه دکتر جواد فرضی توسط انتشارات دانشگاه صنعتی سهند منتشر شد.
انتشار کتاب روش‌های عددی برای قوانین بقا از آنالیز تا الگوریتم‌ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، دکتر جواد فرضی مترجم این کتاب گفت: کتاب روش‌های عددی برای قوانین بقا از آنالیز تا الگوریتم‌ها در اولین معرفی جامه روش‌های محاسباتی مدرن و تجزیه و تحلیل آنها برای قوانین بقا هذلولوی ارائه می‌دهد که حاصل فعالیت‌های پژوهشی عمیق بیش از چهار دهه توسعه و پیشرفت است.
عضو هیأت علمی دانشکده علوم پایه دانشگاه صنعتی سهند افزود: نتایج کلاسیک در مورد روش‌های یکنواخت و تفاضل متناهی و حجم متناهی را بحث می‌کند، اما به توسعه موفقیت‌آمیز روش‌های مرتبه بالا برای قوانین بقای هذلولوی تاکید دارد و به مفاهیم مدرن TVD و پایداری آنتروپی، روش‌های رانگ-کوتای پایدار قوی، و روش‌های مبتنی بر محدودکننده پیش از بحث روش‌های اساساً غیرنوسانی، روش‌های گالرکین ناپیوسته، و روش‌های طیفی می‌پردازد.
وی ادامه داد:در این کتاب جنبه‌های الگوریتمی این روش‌ها با تاکید بر مسائل یک و دو بعدی و توسعه و آنالیز طیف وسیعی از روش‌ها، بررسی می‌شود و شامل برنامه‌های نرم‌افزار MATLAB است که همه روش‌های اصلی و نتایج محاسباتی در این کتاب امکان بازتولید دوباره دارند تا امکان مقایسه‌های مستقیم را فراهم کند.
دکتر جواد فرضی بیان کرد: این کتاب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در ریاضیات محاسباتی و محققانی که به دنبال معرفی جامع روش‌های مدرن برای حل قوانین بقا هستند نگارش شده است.

کلید واژه ها: دانشگاه صنعتی سهند انتشارات دانشگاه صنعتی سهند انتشار کتاب روش‌های عددی برای قوانین بقا از آنالیز تا الگوریتم‌ها


( ۴ )

نظر شما :