گسترش همکاری‌های دانشگاه صنعتی سهند و اداره کل آموزش و پروش آذربایجان شرقی

۱۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۱ کد : ۲۷۸ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۴۷۲
رییس دانشگاه صنعتی سهند بر گسترش همکاری‌های دانشگاه صنعتی سهند و اداره کل آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد.
گسترش همکاری‌های دانشگاه صنعتی سهند و اداره کل آموزش و پروش آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، دکتر اسماعیل فاتحی فر در دیدار با مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان شرقی، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان را اقدامی مثبت در زمینه تعلیم معلمان بامهارت دانست و نسبت به همکاری همه‌جانبه با دستگاه تعلیم و تربیت به‌ویژه در شهر جدید سهند برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان شهرهای اسکو و سهند، اعلام آمادگی کرد.
وی در ادامه از آمادگی دانشگاه صنعتی سهند در برگزاری دوره‌های بازآموزی معلمان با استفاده از توان و تخصص اساتید دانشکده‌های فنی مهندسی، همکاری در زمینه‌های هوش مصنوعی و رباتیک و کمک به انتخاب رشته دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار در رشته‌های فنی مهندسی توسط متخصصان این دانشگاه، خبر داد.
دکتر فاتحی فر ایجاد خانه علوم را از برنامه‌های دانشگاه صنعتی سهند به‌منظور آشنایی دانش آموزان و ارتباط جامعه دانش‌آموزی با دانشگاه دانست و گفت: هر هفته دو بازدید توسط دانش‌آموزان از دانشگاه صنعتی سهند انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه سهند ضمن قدردانی از برگزاری جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست، برگزاری چنین رویدادهای علمی را فرصتی برای کشف استعدادها و ایجاد فضای نشاط و خلاقیت در مدارس عنوان کرد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی نیز گفت: همکاری بین بخشی به‌ویژه همکاری با مراکز علمی و دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌آموزی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت دانشگاه صنعتی سهند ازجمله برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان است.
 مسعود سعادتی توسعه متوازن را یکی از وظایف و اولویت‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است که هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به‌طور مناسب و درست انجام گیرد تا فقط رشته‌های تجربی موردتوجه دانش‌آموزان نباشد، چراکه روحیه کارآفرینی با رشته‌های هنری و فنی مهندسی ارتباط بیشتری داشته و دانشگاه‌های صنعتی و تخصصی بسیار خوبی در این زمینه فعالیت دارند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی فعالیت‌های علمی- پژوهشی دانشگاه صنعتی سهند را در عرصه‌های صنعت استان و کشور، مؤثر و قابل‌تقدیر عنوان کرد و بابیان اینکه زمینه‌های همکاری مشترک بسیاری بین اداره کل آموزش‌وپرورش و این دانشگاه وجود دارد، به دیدگاه مثبت و آمادگی دستگاه تعلیم و تربیت در زمینه همکاری با دانشگاه‌ها و آموزش عالی اشاره کرد.
وی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری بین اداره کل آموزش‌وپرورش استان و دانشگاه صنعتی سهند، گفت: در همین راستا؛ طی سفر وزیر آموزش‌وپرورش، تفاهم‌نامه همکاری علمی و آموزشی تربیت دانشجوی مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه صنعتی سهند باهدف توسعه علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تربیتی و گسترش همفکری با حضور وزیر آموزش‌وپرورش منعقد شد.
مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی بابیان اینکه به اهمیت ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و آموزش‌وپرورش واقف هستیم به وجود تفاهم‌نامه‌های متعدد در خصوص پژوهش‌های مربوط با آموزش اشاره کرد و وجود دکتر معلم‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت را فرصتی برای همکاری مشترک با دانشگاه‌ها در زمینه‌های پژوهشی و انجام پروژه‌های مشترک علمی، عنوان کرد.
سعادتی در ادامه پیشنهادهای رئیس دانشگاه صنعتی سهند در راستای توسعه همکاری بین دو مجموعه را ارزنده دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته پارک‌های علوم به‌منظور بازدید دانش‌آموزان از طرح‌های پژوهشی و آشنایی با روش‌های نوین و فناوری‌های جدید و تلطیف روش‌های تدریس ایجاد می‌شود و اجرای چنین ایده‌ای در تبریز نیز می‌تواند در تاریخ شهرمان ماندگار شده و زمینه‌ای متقابل برای همکاری مشترک بین آموزش‌وپرورش و دانشگاه صنعتی سهند باشد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی پژوهش سراهای دانش‌آموزی را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک بین آموزش‌وپرورش و دانشگاه صنعتی سهند برشمرد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه می‌تواند به دانش‌آموزان، معاونان و معلم راهنماهای دانش آموزان در پژوهش سراها در زمینه‌های رباتیک، هوش مصنوعی و هوافضا کمک کند.

 

در کانال ایتای دانشگاه صنعتی سهند ما را دنبال کنید. 


نظر شما :