لزوم عارضه‌یابی مشکلات دانشجویان

۱۷ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۱ کد : ۲۹ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۹۱۴
رییس دانشگاه صنعتی سهند بر لزوم عارضه‌یابی مشکلات دانشجویان دانشگاه توسط مرکز مشاوره دانشگاه تأکید کرد.
لزوم عارضه‌یابی مشکلات دانشجویان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، دکتر اسماعیل فاتحی‌فر در گردهمایی همیاران سلامت کانون‌های سلامت روان منطقه 3 در محل سالن شهید رجایی دانشگاه صنعتی سهند افزود: با حل مشکل دانشجویان مشکلات عارضه‌یابی شده و می‌توان مشکلات دیگر دانشجویان را نیز رفع کرد.
وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای آینده دانشجویان بیان کرد: باید زمینه لازم برای امیدآفرینی فراهم شود.
دکتر فاتحی فر گفت: همیاران سلامت بایستی رابط بین دانشجویان و بدنه مدیریتی دانشگاه باشند و در تعامل با دیگر تشکل‌ها و انجمن‌ها با برگزاری دوره‌های روان‌شناختی و تخصصی برای ارتقا دانشجویان کمک کنند.
دکتر روحانی مدیر مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی سهند نیز با اشاره به وضعیت اختلال روانی جامعه و همچنین وضعیت رفتاری و تحصیلی دانشجویان و مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا گفت: به دنبال ارائه راهکارهای جدید برای حل مشکلات رفتاری هستیم.
دکتر اطمینان فر معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند هم با تأکید بر اهمیت فعالیت مرکز مشاوره در دانشگاه خاطرنشان کرد: میزان استرس در دانشجویان زیاد است و می‌توان با بهره‌گیری از خدمات مرکز مشاوره بر این مشکل غلبه کرد.
دبیر منطقه 3 کانون‌های سلامت دانشگاه‌های کشور همچنین گفت: با توجه به بروز مسائل جدید به دنبال بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با مراکز مشاوره هستیم و با جمع‌بندی جلسات هم‌اندیشی و منطقه‌ای راهکارهای نوین تدوین خواهد شد.
دکتر باباپور افزود: بعد از همه‌گیری ویروس کرونا در دنیا سبک زندگی در جامعه عوض‌شده و آسیب‌ها و مشکلات جدیدی بروز یافته است.
رییس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز بابیان اینکه مشکلات دانشجویان باید احصا، علت‌یابی و راهکاری لازم ارائه شود ادامه داد: باید کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان به‌خصوص دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها ارائه شود.

کلید واژه ها: دانشجویان دانشگاه مرکز مشاوره دانشگاه مشاوره دانشگاه دانشگاه صنعتی دانشگاه صنعتی سهند مشاوره مرکز مشاوره


نظر شما :