انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی سهند با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۱ کد : ۳۴ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۸۰۹
دانشگاه صنعتی سهند هم‌زمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تفاهم‌نامه فرهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی منعقد کرد. وی بابیان اینکه جامعه آماری دانشگاه حدود ۵ هزار و ۴۰۰ دانشجو و بیش از ۳۴۵ کارمند و عضو هیأت علمی است، ادامه داد: ما با یک جمعیت ۷ هزارنفری در دانشگاه روبرو هستیم که از قشر فرهیخته به شمار می‌روند.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی سهند با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، رئیس دانشگاه صنعتی سهند در این جلسه در سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با اشاره به نبود سالن سینما در شهر سهند و عدم دسترسی دانشجویان به فیلم‌های سینمایی در حال اکران گفت: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌زودی سینما دانشجویی در دانشگاه صنعتی سهند ایجاد خواهد شد.
دکتر اسماعیل فاتحی‌فر اظهار کرد: دانشگاه‌ها پروش دهنده افراد و مدیران آینده جامعه هستند و بنابراین به هر میزان افزون بر مسائل علمی و اقدامات فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام شود شاهد جامعه متعالی‌تری در آینده خواهیم بود.
وی بابیان اینکه جامعه آماری دانشگاه حدود ۵ هزار و ۴۰۰ دانشجو و  بیش از  ۳۴۵ کارمند و عضو هیأت علمی است، ادامه داد: ما با یک جمعیت ۷ هزارنفری در دانشگاه روبرو هستیم که از قشر فرهیخته به شمار می‌روند. 
رئیس دانشگاه صنعتی سهند خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی سهند مولود انقلاب بوده و در سال ۱۳۶۸ تأسیس‌شده است و افزون بر ارائه خدمات به دانشجویان، خدمات و برنامه‌های فرهنگی را برای ارائه به مردم شهر سهند در برنامه دارد و در این راستا در بخش حوزه قرآنی اقداماتی آغاز شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: انعقاد این قرارداد فصل نو و فرصت جدیدی در توسعه همکاری هر چه بیشتر میان این دو مجموعه خواهد بود.
 سید محمدحسین بلاغی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه‌‌ای در همکاری با دانشگاه‌ها دارد، افزود: تجربه‌ای که با دانشگاه صنعتی سهند در این سال‌ها داشته‌ایم سرشار از اقدامات مثبت، مؤثر و دقیق و خلاقانه بوده است.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نسل فرهیخته در مدارس و دانشگاه در حال تربیت هستند، ازاین‌رو هرچقدر به سلاح هنر مسلح شوند و علم و دانش را در قالب هنر ارائه کنند با آینده‌ای سرشار از آرامش و سلامت روبرو خواهیم شد.
وی افزود: امید است دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند علاوه بر آشنایی که با علم و دانش دارند بیش‌ازپیش به بخش هنر هم سوق داده شوند.
وی خاطرنشان کرد: انجمن‌های فرهنگی و هنری متعددی تحت نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند که از جمله این انجمن‌ها می‌توان به انجمن خوشنویسی، تصویرگری، فیلم، موسیقی و غیره اشاره کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: البته در حوزه‌های دیگر اعم از فرهنگ و شعر و ادبیات، انجمن‌های مختلفی وجود دارد که عموماً تشکیل‌دهندگان این انجمن‌ها اساتید و فرهیختگان هستند.
وی ادامه داد: نیروهای مستعدی در دانشگاه وجود دارد که ما نیز در برابر این افراد، متعهدانه پای‌کار هستیم تا با همکاری‌های مشترک کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه با انجمن‌های فرهنگی و هنری متناظر، اقدامات مشترکی صورت پذیرد.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه صنعتی دانشگاه صنعتی سهند صنعتی سهند فرهنگ فرهنگ ارشاد اسلامی انعقاد تفاهم نامه سینما دانشجویی انجمن های فرهنگی کانون های فرهنگی


نظر شما :