ساخت مسکن دانشگاهیان با دستور رییس جمهور آغاز خواهد شد

۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۵ کد : ۳۸۲ اخبار دانشگاه اخبار مهم اخبار وزارت علوم
تعداد بازدید:۷۷۵
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن دانشگاهیان با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.
ساخت مسکن دانشگاهیان با دستور رییس جمهور آغاز خواهد شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر علی خطیبی اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری با تأکید بر اهمیت احداث مسکن دانشگاهیان گفت: وزارت علوم فعال‌ترین دستگاه در بحث ساخت مسکن است، بر اساس توافق با وزارت راه، اولویت اول فاقدین مسکن و اولویت دوم همه افراد برای کسب مسکن دانشگاهیان را مدنظر قراردادیم.

وی ادامه داد: در این جلسه روند تغییر کاربری زمین‌های ۱۳ دانشگاه در ۸ استان انجام‌شده است، به دلیل اهمیت نخبگان و آموزش عالی دارد خود رئیس‌جمهور روند آغاز ساخت مسکن را اعلام می‌کنند.

شهاب جنابی دستیار وزیر علوم در امور مردمی‌سازی نیز از روسای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری درخواست کرد که پیرامون موضوع مردمی‌سازی تأمل داشته باشند و سازوکارهایی برای جلب مشارکت دانشگاهیان و مردم در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا و نظارت شناسایی و طراحی شود.

وی بابیان اینکه که در این زمینه با نقطه مطلوب فاصله‌داریم، گفت: انعکاس اقدامات در حال انجام درباره مردمی سازی و برنامه پیشنهادی قابل‌اجرا و برنامه‌ریزی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ازجمله اقداماتی است که روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری می‌توانند در زمینه مردمی‌سازی انجام دهند، بر این باوریم که برای ایجاد تحول در تحقق گام دوم انقلاب یه پای‌کار آوردن مردم و جلب مشارکت مردم نیاز داریم.

امید رضایی فر مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم هم از ایجاد کارگزاری‌هایی برای ارائه خدمات تجاری‌سازی در پارک‌های علم و فناوری خبر داد و گفت: در برخی موارد نمی‌توانیم نیازها را به‌درستی و کارآمدی احصا کنیم، عناصر زنجیره تجاری از روانشناسی نیروی انسانی، تأمین مالی، نظام اقتصادی و ارتباطات با خدمات پس از فروش و احصای نیازها ازجمله وظایف این کارگزاری‌ها است و پارک‌ها را به مجموعه‌های اقتصادی متصل خواهد کرد.

مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور نیز گفت: ما در کشور نیاز و وظیفه‌داریم که نوآوری به سنت و روال تبدیل شود.

وزیر علوم هم در پایان این اجلاس توصیه‌هایی به رؤسای دانشگاه‌ها کرد و گفت: بهره‌وری آموزش عالی را جدی بگیرید، اگر ما شاخص‌های بهره‌وری آموزش عالی را نداشته باشیم عملاً در اجلاس فقط شعار داده‌ایم و ما نمی‌خواهیم این موضوع در حد شعار باقی بماند.

وزیر علوم همچنین از رئیس مرکز و نظارت و ارزیابی وزارت علوم درخواست کرد تا موضوع بهره‌وری را در ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها لحاظ کند و افزود: در اجلاس بعدی که ۱۰ نفر از روسای برتر دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند موضوع بهره‌وری حتماً لحاظ شود.

دکتر زلفی گل گفت: رؤسای دانشگاه‌ها به اسناد فرادستی توجه داشته باشند و آن‌ها را یاد بگیرند و در هر جلسه از شورای معاونان یک‌بخشی از اسناد فرادستی را ارائه کنند به‌عنوان‌مثال یک اسلاید از سند دانشگاه اسلامی را مرور کنند، یک مدیر یا معاون دانشگاه را ارزیابی کنید به او لوح هدیه ارائه دهید و افرادی که خوب کار می‌کنند را تشویق کنید و البته برعکس هم همین‌طور.

در کانال ایتای دانشگاه صنعتی سهند ما را دنبال کنید. 


نظر شما :