اتکا به خود بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۴۱۲ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۶۸۵
رییس دانشگاه صنعتی سهند اتکا به خود و باور به ما می‌توانیم را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.
اتکا به خود بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، دکتر اسماعیل فاتحی فر در جشن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از امور وابسته به کشورهای خارجی بودیم ولی با تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردم در سایه رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای توانسته‌ایم پیشرفت‌های بسیاری را به دست بیاوریم برای مثال در حوزه پزشکی افزون برساخت 18 هزار خانه و مرکز بهداشت اکنون از بزرگ‌ترین سازندگان تجهیزات پزشکی در دنیا هستیم.
وی افزود: هم‌اکنون جز کشورهای پیشرفته و پیشرو در حوزه‌های نانو، هوافضا، زیستی، موشکی، رادار و ساخت ماهواره هستیم.
رییس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به دستاورد دانشگاهیان دانشگاه نیز گفت: در دانشگاه صنعتی سهند به‌عنوان دانشگاه مولود انقلاب با حداقل امکانات کارهای بسیار بزرگی انجام‌شده است.
وی با اشاره به انجام پروژه‌های تحقیقاتی و ارتباط با صنایع متفاوت در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: هم‌اکنون شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در مراکز رشد و نوآوری دانشگاه مستقر هستند و محصولات فناورانه را طراحی و تولید می‌کنند.
دکتر فاتحی فر یادآور شد: مراحل اولیه ایجاد پردیس فناوری در دانشگاه انجام‌شده و از بهار سال آینده عملیات عمرانی پردیس شروع خواهد شد تا فضایی برای فعالیت‌های فناورانه و تولید نیمه‌صنعتی و صنعتی فناوران در دانشگاه ایجاد بشود تا افزون بر تحصیل، فعالیت صنعتی فناورانه نیز داشته باشند.
رییس دانشگاه صنعتی سهند ابراز امیدواری کرد: مشکلات موجود کشور مانند بهره‌وری پایین صنایع و مشکلات اقتصادی مردم با کمک دانشگاهیان مرتفع شود.
در این مراسم که با حضور گسترده دانشگاهیان دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد، علیرضا فرقانی از مبارزان دوران طاغوت و از زندانیان قبل از انقلاب اسلامی به بیان علل وقوع انقلاب اسلامی، ستم‌های حکومت پهلوی و خاطرات شکنجه ساواک پرداخت.

در کانال ایتای دانشگاه صنعتی سهند ما را دنبال کنید. 


نظر شما :