انتشار کتاب پدیده‌های انتقال در محیط متخلخل

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۲ کد : ۴۸۵ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۵۶۸
کتاب پدیده‌های انتقال در محیط متخلخل تألیف فاروق سیوان با ترجمه دکتر الناز خداپناه توسط انتشارات دانشگاه صنعتی سهند منتشر شد.
انتشار کتاب پدیده‌های انتقال در محیط متخلخل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، الناز خداپناه مترجم این کتاب گفت: پدیده‌های انتقال در محیط متخلخل شامل مسائل انتقال هم‌زمان جرم اندازه حرکت و انرژی مربوط به ماتریس‌های متخلخل سیالات منفذی و اجزاء است که تحلیل فرآیندها و مکانیسم‌های مربوط و تکنیک‌های مدل‌سازی فرآیندهای انتقال تک فازی و چند فازی در محیط متخلخل همراه با و بدون فرآیندهای گرمایی اجزاء و ذرات را شامل می‌شود.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند افزود: این کتاب تئوری و مدل‌سازی رفتار ماده متخلخل سیال و اجزاء در محیط متخلخل و دانشی از اصول و رویکردهای تئوری و عملی پدیده‌های انتقال در محیط متخلخل را برای اهداف مختلف شامل انجام تست‌های آزمایشگاهی و اندازه واقعی تفسیر داده‌های آزمایشگاهی به کمک مدل و پیش‌بینی و شبیه‌سازی فرآیندهای مختلف در محیط متخلخل را ارائه می‌کند.
وی بیان کرد: کتاب حاضر می‌تواند به‌عنوان یک مرجع و کتاب درسی مفید استفاده و برای محققان، مهندسان، متخصصان و دانشجویان مهندسی که با کاربردهای محیط متخلخل سروکار دارند، در نظر گرفته‌شده است. این کتاب می‌تواند به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره‌های مهندسی  کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته‌ شده و به دلیل ماهیت بین‌رشته‌ای آن در بسیاری از رشته‌های علمی توسط متخصصان برای اهداف آموزشی و به‌عنوان مرجع استفاده شود.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند اظهار کرد: کتاب حاضر مسائل کاربردی، سؤالات آموزنده و مسائل تمرینی و مراجع بسیاری برای مطالعه و جزئیات بیشتر ارائه می‌کند و در دروس پدیده‌های انتقال در محیط‌های متخلخل، جریان سیالات در محیط‌های متخلخل و انتقال جرم اندازه حرکت و انرژی در محیط‌های متخلخل و در مهندسی نفت، شیمی، محیط‌زیست، عمران و مکانیک کاربرد دارد.

در کانال ایتای دانشگاه صنعتی سهند ما را دنبال کنید. 

کلید واژه ها: کتابخانه


نظر شما :