برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی توسط دانشگاه صنعتی سهند برای صنایع

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۲ کد : ۵۰۳ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۴۸۷
رئیس دانشگاه صنعتی سهند از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ارتقا دانش و بازآموزی برای صنایع مختلف استان خبر داد.
برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی توسط دانشگاه صنعتی سهند برای صنایع

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، دکتر فاتحی فر در بازدید از کارخانه موتوژن با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی گفت: دانشگاه صنعتی سهند دو دوره آموزشی بازآموزی مهندسی برای کارگران مجرب و ارتقا دانش برای مهندسان شاغل در صنایع متناسب با شرایط کاری و نیاز هرکدام از صنایع تدوین کرده است.

وی افزود: آموزش‌های متناسب می‌تواند موجب افزایش کیفیت، تولید و بهره‌وری در کارخانه‌های صنعتی شود.
دکتر فاتحی فر بابیان اینکه صنایع می‌توانند در قالب طرح بورسیه صنعتی دانشجویان که بخشی از هزینه‌ها را وزارت علوم پرداخت می‌کنند نیروی تخصصی موردنیاز خود را جذب کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند ادامه داد: شناسایی، هدایت، توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایهٔ انسانی مستعد و نخبه در واحدهای اقتصادی کشور، آموزش مهارت‌های لازم و مرتبط با نیازهای واحدهای اقتصادی به استعدادهای برتر، ارتقای توانمندی‌های عملی و فنی استعدادهای برتر از طریق ارتباط مستمر آنان با واحدهای اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان برتر برای ارتقای فعالیت‌های واحدهای اقتصادی، اصلی‌ترین اهداف طرح بورسیه صنعتی دانشجویان در واحدهای اقتصادی است.
دکتر فاتحی فر اظهار کرد: باهدف جهت‌دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس بند (ب) ماده (11) قانون جهش تولید دانش‌بنیان شرکت‌های دارای فعالیت‌های تحقیق و توسعه که به‌صورت مشترک با دانشگاه صنعتی سهند انجام می‌دهند از اعتبار مالیاتی برخوردار می‌شوند.
وی افزود: به این نحو که معادل هزینه‌های انجام‌شده در پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک و هزینه‌کردهای انجام شده در دانشگاه به‌عنوان اعتبار مالیاتی باقابلیت انتقال به سنوات آتی به صنایع اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال‌های بعد کسر می‌شود.

شریفی راد عضو هیأت مدیره شرکت موتوژن نیز با اشاره به افزایش بیش از 100 درصدی فروش سال جاری نسبت به سال گذشته این شرکت گفت: بیش از 30 نفر در واحد تحقیق و توسعه موتوژن فعالیت می‌کنند و همواره به دنبال ارتقا دانش فنی محصولات تولیدی و تولید محصول هایتک و بروز هستیم.

در کانال ایتای دانشگاه صنعتی سهند ما را دنبال کنید. 


نظر شما :