اهمیت شایسته‌سالاری در دانشگاه‌ها

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۰ کد : ۵۲۹ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۴۵۸
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در دانشگاه‌ها بایستی علم و دانش حرف موردتوجه باشد و تمامی افراد بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب شوند.
اهمیت شایسته‌سالاری در دانشگاه‌ها

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، آیت‌الله آل هاشم هم‌زمان با هفته معلم در دیدار با اساتید دانشگاه‌های صنعتی سهند و هنر اسلامی تبریز، ضمن تبریک روز معلم به اساتید افزود: عدم تبعیض در دانشگاه‌ها موجب افزایش انگیزه و دل گرمی اساتید می‌شود.
وی بابیان اینکه معلمی شغل انبیاست، از اساتید خواست در کنار علم به تزکیه، تربیت و اخلاق توجه ویژه‌ای داشته باشند و دانشجویان را باشعور و آگاهی تربیت کنند.
امام‌جمعه تبریز با اشاره به اینکه معلم می‌تواند به آگاهی نسل جوان عمق ببخشد و جامعه را به سمت سعادت هدایت کند، بیان کرد: بایستی علم و اخلاق در دانشگاه حفظ‌شده و ارتقا یابد و به جامعه تسری پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه معلمان فارغ از مسائل مادی و دنیوی با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند و بسیار ارزشمند هستند اظهار کرد: همواره باید معلمان موردتکریم قرار گیرند و انتظار ادب و حسن خلق را از جامعه و نظام آمورشی دارند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها بایستی توجه ویژه‌ای به تحقق شعار سال" جهش تولید با مشارکت مردم" داشته باشند.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی را به نیابت تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب دانستند.
دکتر اسماعیل فاتحی فر افزودند در دانشگاه صنعتی سهند افزون بر مسائل آموزشی و پژوهشی توجه بسیار به برنامه‌های فرهنگی انجام می‌شود و رویدادهای فرهنگی مطابق با سند الگوی اسلامی شدن دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.
وی بابیان اینکه دانشگاه صنعتی سهند به‌عنوان دانشگاه مولود انقلاب مبدع مراکز تحقیقاتی نوع دوم است گفت: هم‌اکنون بیش از 32 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده در دانشگاه صنعتی سهند فعال است و در سال گذشته پروژه‌های ارتباط با صنعت و انتقال فناوری به ارزش بیش از 370 میلیارد ریال توسط دانشگاه منعقدشده است و چندین کلان پروژه ملی توسط دانشگاهیان دانشگاه در حال انجام است.
دکتر اسماعیل فاتحی فر افزود: با ایجاد پردیس علم و فناوری در دانشگاه صنعتی سهند افزون بر استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع نیز در دانشگاه مستقر خواهند شد.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به جذب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه صنعتی سهند اظهار کرد: در سال جاری انشالله جذب 400 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه در برنامه است.
 رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز هم نبود خوابگاه را از اصلی‌ترین مشکلات دانشگاه هنر تبریز دانست و گفت: بیش از نصف دانشجویان دانشگاه غیربومی هستند و مهرماه سال جاری 460 تخت خوابگاهی به‌صورت ملکی به بهره‌برداری خواهد رسید.
دکتر سجاد پاکزاد بیان کرد: طرح ارتباط با صنعت به ارزش 46 میلیارد ریال توسط دانشگاهیان دانشگاه هنر اسلامی باهدف حل مشکلات جامعه و کشور در سال گذشته انجام‌یافته است.


( ۲ )

نظر شما :