بورسیه صنعتی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند

۰۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۴ کد : ۵۸۷ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۱۳۹۲
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز از بورسیه دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند در صنایع استان آذربایجان شرقی خبر داد.
بورسیه صنعتی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، یونس اکبرپور پایدار در بازدید رئیس دانشگاه صنعتی سهند از شرکت آذر اتصال گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده بین صنایع و دانشگاه صنعتی سهند دانشجویان توانمند دانشگاه در صنایع مختلف استان در قالب بورسیه صنعتی جذب خواهند شد که در مرحله نخست 10 نفر از دانشجویان پلیمر در شرکت‌های هافمن، تک طرف و آذر اتصال پذیرفته‌شده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت و فواید اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان گفت: در قالب این طرح دانشجویان در حین تحصیل با صنایع آشنا شده و ضمن کسب دانش عملی و تجربه، پل ارتباطی صنعت و دانشگاه برای رفع نیازهای فناورانه صنایع خواهند بود.
رئیس کمیته خودرو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: این طرح موجب گسترش ارتباط صنایع و دانشگاه‌ها، افزایش انگیزه دانشجویان و کاهش مشکلات مالی آنان می‌شود.
رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز خاطرنشان کرد: صنایع می‌توانند از طریق ارتباط با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی دانشجویان موردنظر خود را پذیرش کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز گفت: بخشی از هزینه‌های بورسیه صنعتی دانشجویان را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخشی را صنایع پرداخت می‌کنند.
دکتر فاتحی فر افزود: دانشجویان پذیرفته‌شده در بورسیه صنایع، می‌توانند خدمت سربازی را به‌صورت امریه در همان صنعت بگذرانند و همچنین متعهد می‌شوند حداقل 5 سال بعد از فارغ‌التحصیلی در همان صنعت مشغول به کار شوند.
وی اظهار کرد: دانشگاه دوره‌های کوتاه‌مدتی را برای افزایش دانش مهندسان و تکنسین‌های شاغل در صنایع تدوین کرده است و آمادگی برگزاری این دوره‌ها را برای صنایع مختلف دارد.


( ۲۵ )

نظر شما :