رئیس دانشگاه صنعتی سهند:

مسئله محوری رویکرد اصلی دانشگاه صنعتی سهند

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۳ کد : ۵۹۷ اخبار دانشگاه اخبار مهم
تعداد بازدید:۶۴۵
رئیس دانشگاه صنعتی سهند گفت: مسئله محوری و هدفمند بودن تحقیقات و پروژه‌ها رویکرد اصلی است که دانشگاه صنعتی سهند آن را دنبال می‌کند.
مسئله محوری رویکرد اصلی دانشگاه صنعتی سهند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، دکتر اسماعیل فاتحی فر در بازدید دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: اساتید دانشگاه صنعتی سهند باعلاقه پای‌کار نظام هستند و بسیاری از کلان پروژه‌ها و پروژه‌های استراتژیک توسط اساتید و دانشمندان برتر دانشگاه صنعتی سهند انجام می‌شود.
وی با اشاره به ارتباط مستمر و پویا دانشگاه صنعتی سهند با صنایع مختلف برای رفع نیازهای علمی وفناورانه آنان خاطرنشان کرد: 4 پژوهشکده و 32 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی سهند فعالیت می‌کنند و آمادگی لازم را برای همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارند.
 دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری نیز با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز علمی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان تبریز، اظهار کرد: این بازدیدها در راستای همفکری با واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در تبریز انجام شد تا بتوانیم ارتباط و همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری را با استان‌های صنعتی چون آذربایجان شرقی ارتقا دهیم.
مصطفی میلانی افزود: در این بازدیدها با امکانات و زیرساخت‌های مجموعه‌ها آشنا می‌شویم و از شرکت‌ها کمک می‌گیریم تا بتوانیم حوزه خاصی از فناوری را توسعه دهیم.
وی بابیان این‌که این ستاد از ایده‌ها و طرح‌های جدید در حوزه دانش و فناوری کشور حمایت می‌کند، گفت: شعار ستاد ما جلوگیری از خام فروشی است و برای دستیابی به آن نیاز به توسعه فناوری‌ها داریم.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری تمرکز بر روی مواد شیمی و پتروشیمی، مواد معدنی، ساخت سرامیک‌های پیشرفته، دپوی باطله‌ها و شورآبه‌ها، ساخت افزایشی و ساخت دقیق و پرینترهای پلیمری را ازجمله حوزه‌های با اولویت و موردتوجه جدی این ستاد اعلام کرد.
مصطفی میلانی دستیابی به رتبه اول علم، فناوری و نوآوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته در جهان اسلام، توسعه نوآوری و ارتقای ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش صادرات دانش‌بنیان مبتنی بر حوزه مواد و ساخت پیشرفته، ارتقا بهره‌وری صنایع از طریق بهره‌وری سبز، ارتقای قابلیت اطمینان و دوستدار محیط‌زیست بودن کالاها و محصولات ایرانی از طریق استانداردسازی محصولات حوزه مواد و ساخت پیشرفته، بهبود کیفیت زندگی و اثرگذاری اجتماعی از طریق توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شناسایی و بومی‌سازی گلوگاه‌های فرآیندهای تولید، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه محصولاتی که مواد اولیه آن‌ها در کشور قابل‌تولید هستند و
کاهش صادرات مواد خام و ایجاد حداقل یک حلقه فرآوری در تمام مواد خام معدنی صادراتی کشور را اهداف کلان ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری عنوان کرد.


( ۴ )

نظر شما :